Jag hittade nyss:
ICCF-18 Tuesday, July 23, 2013
9:30-11:30AM Tritium Panel Part 2 Dr. Mahadeva Srinivasan
http://www.youtube.com/watch?v=XRIl7xWucPs&list=PLBP4D0osLYnnqn_XtIX8MtMfc8oSL1K1P&index=54
Jag bara gissar att Dr. Mahadeva Srinivasan är Indier, som visar upp några resultat från gamla experiment. (Indiska?)
Han har nämnt tidigare om olika sätt att mäta neutroner, gamma mm.
Här visar han upp bilder från filmemulsion.
De ljusa bör vara effekter under en viss tid (som integrerat).
Det blir ibland ljusa små områden. Kanske man skall tolka det som att det då och då uppstår LENR i små områden, som försvinner efter ett tag.
Jag är inte säker på hur de utfört experimentet, och hur pålitliga bilderna är. Men kanske det är ett pålitligt och säkert sätt för att påvisa vissa effekter? Kanske lätt att bevisa gamma och röntgen. Kanske man kan få ut nått intressant ur bilderna?
Jag själv tror det är ytterst svårt att påvisa ULM-neutroner direkt. De hinner ju inte röra sig till en detektor intill, innan de hamnar i nån kärna.
Kanske man kan lista ut annat indirekt sätt?
Däremot kan de få neutroner med högre hastighet sekundärt eller från andra mekanismer. (Sönderfall?)
Kanske mätningarna av Tritium starkt verifierar produkter från LENR? (Att mäta tritium på ett säkert sätt, är ganska lätt. (Jag tyckte nån nämnde det nånstans.))
Han nämner ju bara några experiment av hundratals som verifierar LENR.
Christer