nu smäller det snart! har alla bältena på?

Här diskuterar vi allt om energikatalysatorn!

Re: nu smäller det snart! har alla bältena på?

Inläggav Bertil.Nilsson » tis 15 apr 2014, 16:31

Abbe22 skrev:Om det är KTH/Uppsala som är inblandade, så hoppas jag verkligen att de mätt på ett korrekt sätt denna gången. Annars så blir det pinsamt.

Det är väl kanske redan LITE pinsamt? Eller? ;)
Indikationerna att katten fungerar är alldeles för osäkra för att ha någon tyngd. Tyvärr.
Bertil.Nilsson

Inläggav Snobben » tis 15 apr 2014, 19:07

Snobben skrev:Andrea Rossi hävdar att långtidstestet leds av samma grupp som utförde det förra testet, vilket innebär att Uppsalagruppen åter är involverade. Jag utgår från att sanningshalten i detta är mycket hög då det vore lätt för Uppsalagruppen att dementera uppgifterna. Rossi har heller aldrig tidigare farit med osannigar gällande Uppsalagruppen. Det kommer med största sannolikhet ett besked inom snar framtid om testets utfall. Vi får väl se åt vilket håll Bertil vinglar denna gång? Jag tippar på att han åter kommer jubla och göra avbön gällande sitt tidigare tvivel.

"The test in course is a very long test, with a system of calculation very conservative, prepared after the test made by the same third indipendent party one year ago ( March 2013); during that test and the afterward discussions the third indipendent party has learnt all the possible further controls to make ; all the possible shortcomings have been experienced one year ago and now they are making a very conservative work. If you go to read the report of the March test published on Arxiv Physics, you will see that they had written that a long run test would have been necessary to make better measurements. Now you can understand the metaphor.
Warm Regards,
A.R."

Källa E-Cat World

Tilläggas bör att frågan som föranledde svaret ställdes av en viss Gunnar Lindberg... :)
Felet med vår värld är att de som trodde sig vara smarta uppenbarligen är dummare än de dumma...
Snobben

Inläggav Gunnar Lindberg » tis 15 apr 2014, 19:57

Snobben skrev:
Snobben skrev:Andrea Rossi hävdar att långtidstestet leds av samma grupp som utförde det förra testet, vilket innebär att Uppsalagruppen åter är involverade. Jag utgår från att sanningshalten i detta är mycket hög då det vore lätt för Uppsalagruppen att dementera uppgifterna. Rossi har heller aldrig tidigare farit med osannigar gällande Uppsalagruppen. Det kommer med största sannolikhet ett besked inom snar framtid om testets utfall. Vi får väl se åt vilket håll Bertil vinglar denna gång? Jag tippar på att han åter kommer jubla och göra avbön gällande sitt tidigare tvivel.

"The test in course is a very long test, with a system of calculation very conservative, prepared after the test made by the same third indipendent party one year ago ( March 2013); during that test and the afterward discussions the third indipendent party has learnt all the possible further controls to make ; all the possible shortcomings have been experienced one year ago and now they are making a very conservative work. If you go to read the report of the March test published on Arxiv Physics, you will see that they had written that a long run test would have been necessary to make better measurements. Now you can understand the metaphor.
Warm Regards,
A.R."

Källa E-Cat World

Tilläggas bör att frågan som föranledde svaret ställdes av en viss Gunnar Lindberg... :)

Då bör man även tillägga att det jag hade frågat efter var vad i testet som kunde utfalla negativt, något som Rossi otaliga gånger har påpekat. Det svarade han inte på. Han gjorde som politiker, avvek från frågan och pladdrade på endast för att få något sagt.
När jag sedan, inlindat i det vanliga fjäsket, pressade honom på
1. om han menade att det över huvud taget inte skulle bli något energiöverskott
2. om han menade att reaktorn inte skulle fungera under tillräckligt lång tid'
3. om han menade att någonting annat kunde gå fel
så svarade han inte alls.
Follow the money
Gunnar Lindberg

Inläggav Snobben » tis 15 apr 2014, 22:33

Men faktum kvarstår, det verkar som att Uppsala gruppen inte kan få nog av att förödmjuka sig själva som medlöpare i ett av vetenskapsvärldens största bluffprojekt alla kategorier...
Felet med vår värld är att de som trodde sig vara smarta uppenbarligen är dummare än de dumma...
Snobben

Inläggav H-G Branzell » ons 16 apr 2014, 06:34

Snobben skrev:Men faktum kvarstår, det verkar som att Uppsala gruppen inte kan få nog av att förödmjuka sig själva som medlöpare i ett av vetenskapsvärldens största bluffprojekt alla kategorier...

Du får lugna dig lite Snobben. Än så länge är du ute i ogjort väder. Vad nu det kan vara.
Med vänner som Rossi behöver LENR inga skeptiker.
H-G Branzell

Inläggav Joe Car » ons 16 apr 2014, 08:31

Gunnar Lindberg skrev:Är det någon som har koll på hur många gånger den troende skaran har hoppat jämfota av glädje för att sedan göra ett praktfullt magplask? Var det 2011 som tråden Skeptikernas Waterloo skapades?

Förklara hur ett datum för en trådstart har med nånting att göra. Om du tycker att lång tid har gått, varför hänger du kvar här? För att göra dig lustig på andras bekostnad? För att du hoppas på LENR? Varför går du inte vidare i livet till nåt du tror på? Vad gör du egentligen här? Förklara gärna utförligt och ärligt dina bevekelsegrunder?
Hus är gott, sa Oscar.
Joe Car

Inläggav Snobben » ons 16 apr 2014, 08:44

H-G Branzell skrev:
Snobben skrev:Men faktum kvarstår, det verkar som att Uppsala gruppen inte kan få nog av att förödmjuka sig själva som medlöpare i ett av vetenskapsvärldens största bluffprojekt alla kategorier...

Du får lugna dig lite Snobben. Än så länge är du ute i ogjort väder. Vad nu det kan vara.

Råkar bara ha stor tilltro till det Rossi skriver om Uppsalagruppens inblandning, vad jag vet har allt stämt hitills...
Snobben

Inläggav DNI » ons 16 apr 2014, 09:30

Joe Car skrev:
Gunnar Lindberg skrev:Är det någon som har koll på hur många gånger den troende skaran har hoppat jämfota av glädje för att sedan göra ett praktfullt magplask? Var det 2011 som tråden Skeptikernas Waterloo skapades?

Förklara hur ett datum för en trådstart har med nånting att göra. Om du tycker att lång tid har gått, varför hänger du kvar här? För att göra dig lustig på andras bekostnad? För att du hoppas på LENR? Varför går du inte vidare i livet till nåt du tror på? Vad gör du egentligen här? Förklara gärna utförligt och ärligt dina bevekelsegrunder?

Jag skulle vilja ställa frågan till dig Joe Car varför du hänger här? De inlägg du skrivit och som inte är en förolämpning mot någon annan är lätträknade. Får du ut något av att vara elak mot andra?
Nu ger jag e-cat 0 %
DNI

Inläggav bjogen » tor 17 apr 2014, 09:33

Archelon skrev:Rapporten från långtids testerna på neutral plats KTH/Uppsala kommer inom några dagar... En ny tideräkning börjar.

Archelon - kan du berätta varför du skrev det där inlägget? Har du någon information som vi andra inte har, som du kan hänvisa till?
bjogen

Inläggav Joe Car » tor 17 apr 2014, 15:12

Jag tror att Peter E sitter med svår ångest just nu.
Hus är gott, sa Oscar.
Joe Car

FöregåendeNästa

Återgå till Allmän diskussion