nu smäller det snart! har alla bältena på?

Här diskuterar vi allt om energikatalysatorn!

nu smäller det snart! har alla bältena på?

Inläggav Archelon » mån 14 apr 2014, 19:11

Rapporten från långtids testerna på neutral plats KTH/Uppsala kommer inom några dagar... En ny tideräkning börjar.
Archelon

Re: nu smäller det snart! har alla bältena på?

Inläggav Abbe22 » mån 14 apr 2014, 19:25

Om det är KTH/Uppsala som är inblandade, så hoppas jag verkligen att de mätt på ett korrekt sätt denna gången. Annars så blir det pinsamt.
Abbe22

Inläggav Joe Car » mån 14 apr 2014, 23:03

Bältet är på sen en tid. Fast Peter behöver inget bälte, han ska inte åka med. Han ska stå kvar på sin perrong och messa överläset flabbande smileysar till sin fåtaliga vänner om hur dumma vi andra är som tror att det som har hänt, verkligen har hänt.
Bertil: hur ska du göra den här gången då? Vingla runt som sist? Och sen återfalla i smileymissbruket?Detta kommer bli en prövning för dig.
H-G vet vi precis hur han kommer ta det: han kommer bara sitta och flina, sen leta upp nån rolig bild på nätet som han postar här ihop med en smiley. Sen tar han sina tabletter och går till sängs, bläddrar lite förstrött i Illustrerad Vetenskap och tänker en stund på Rymden tills han blir trött. Och allt är som det alltid varit, ingenting särskilt har hänt och det är ju tryggt.
Hus är gott, sa Oscar.
Joe Car

Inläggav Patrik Lind » tis 15 apr 2014, 06:40

Jag har väldigt svårt att tro på att några tester under lång tid gjorts på KTH/Upssala. Om så skett hade det funnits sådana antydnignar och läckor. Inte om resultat och detaljer kanske men om att det skett tester. Vad får dig att tro att det skett sådana tester här Archelon? Har du något överhuvudtaget eller fick du bara ett anfall av förhoppningar?
Patrik Lind

Inläggav H-G Branzell » tis 15 apr 2014, 07:40

Archelon skrev:Rapporten från långtids testerna på neutral plats KTH/Uppsala kommer inom några dagar... En ny tideräkning börjar.

Ja, så är det ju - enda sättet för en kattkramare att bli lite glad är att ta ut glädjen i förskott. ;)
Med vänner som Rossi behöver LENR inga skeptiker.
H-G Branzell

Inläggav Snobben » tis 15 apr 2014, 08:28

Rossi och Levi har ju bevisligen besökt Uppsala för ca ett halvår sedan och enligt Hanno Essèn har möte dem emellan ägt rum. Konstigt om Rossi och Levi åker till Uppsala bara för en fika och lite kallprat. Jag kanske är konspiratorisk när jag tänker mig att det kan finnas andra anledningar trots att Essèn sade sig vara ovetande om några direkta planer angående E-cat. Något som verifierar det uppkomna ryktet är givetvis välkommet...
Felet med vår värld är att de som trodde sig vara smarta uppenbarligen är dummare än de dumma...
Snobben

Inläggav Jag bara undrar? » tis 15 apr 2014, 08:46

Glöm inte den anläggning som Hydrofusion sökte intressenter för... Men det är lätt att glömma. Mats Lewan förträngde (Ikegami 2012) i sin bok och jag gick av Göteborgståget några stationer för tidigt.....
Starka ekonomiska/politiska särintressen kan inte stoppa en fungerande e-cat ifall människor är medvetna om att att den fungerar! Det är "skeptikerns" uppdrag att sprida nödvändig osäkerhet för att möjliggöra ett "kattstopp"....
Jag bara undrar?

Inläggav Gunnar Lindberg » tis 15 apr 2014, 09:27

Är det någon som har koll på hur många gånger den troende skaran har hoppat jämfota av glädje för att sedan göra ett praktfullt magplask? Var det 2011 som tråden Skeptikernas Waterloo skapades?
Follow the money
Gunnar Lindberg

Inläggav Snobben » tis 15 apr 2014, 16:25

Andrea Rossi hävdar att långtidstestet leds av samma grupp som utförde det förra testet, vilket innebär att Uppsalagruppen åter är involverade. Jag utgår från att sanningshalten i detta är mycket hög då det vore lätt för Uppsalagruppen att dementera uppgifterna. Rossi har heller aldrig tidigare farit med osannigar gällande Uppsalagruppen. Det kommer med största sannolikhet ett besked inom snar framtid om testets utfall. Vi får väl se åt vilket håll Bertil vinglar denna gång? Jag tippar på att han åter kommer jubla och göra avbön gällande sitt tidigare tvivel.

"The test in course is a very long test, with a system of calculation very conservative, prepared after the test made by the same third indipendent party one year ago ( March 2013); during that test and the afterward discussions the third indipendent party has learnt all the possible further controls to make ; all the possible shortcomings have been experienced one year ago and now they are making a very conservative work. If you go to read the report of the March test published on Arxiv Physics, you will see that they had written that a long run test would have been necessary to make better measurements. Now you can understand the metaphor.
Warm Regards,
A.R."

Källa E-Cat World
Senast redigerad av Snobben tis 15 apr 2014, 18:07, redigerad totalt 3 gånger.
Felet med vår värld är att de som trodde sig vara smarta uppenbarligen är dummare än de dumma...
Snobben

Inläggav Bertil.Nilsson » tis 15 apr 2014, 16:27

Snobben skrev:Rossi och Levi har ju bevisligen besökt Uppsala för ca ett halvår sedan och enligt Hanno Essèn har möte dem emellan ägt rum. Konstigt om Rossi och Levi åker till Uppsala bara för en fika och lite kallprat. Jag kanske är konspiratorisk när jag tänker mig att det kan finnas andra anledningar trots att Essèn sade sig vara ovetande om några direkta planer angående E-cat. Något som verifierar det uppkomna ryktet är givetvis välkommet...

Det kan finnas många mer eller mindre trovärdiga förklaringar till det besöket....men varför spekulera? Vi får ju veta det vartefter. Jag har svårt att se det som ett argument för att katten fungerar, kan lika gärna ses som motsatsen beroende på vilket scenario man målar upp för sig.
Indikationerna att katten fungerar är alldeles för osäkra för att ha någon tyngd. Tyvärr.
Bertil.Nilsson

Nästa

Återgå till Allmän diskussion