Exploring the Future of Energy

Här diskuterar vi allt om energikatalysatorn!

Exploring the Future of Energy

Inläggav Peter Ekström » ons 11 dec 2013, 16:48

Ett endags seminarium "2013 Nobel Week Dialogue, Exploring the Future of Energy" hölls den 9/12 i Göteborg. Såvitt jag kan se kemiskt fritt från kall fusion och LENR:

http://www.nobelweekdialogue.org/programme/programme/

Hur kan dom göra en sådan miss att dom utelämnar världens räddning Andrea Rossi och hans espressomaskin? Organisationskommittén verkar rätt tung:

http://www.nobelweekdialogue.org/about-us/organisers/

Program på TV2 2215 onsdag 11/12.
Senast redigerad av Peter Ekström ons 11 dec 2013, 17:02, redigerad totalt 1 gång.
"All it takes is faith, trust and... just at little bit of pixe-dust" (Peter Pan)
Peter Ekström

Re: Exploring the Future of Energy

Inläggav Bertil.Nilsson » ons 11 dec 2013, 17:01

Peter Ekström skrev:Ett endags seminarium "2013 Nobel Week Dialogue, Exploring the Future of Energy" hölls den 9/12 i Göteborg. Såvitt jag kan se kemiskt fritt från kall fusion och LENR:

http://www.nobelweekdialogue.org/programme/programme/

Hur kan dom göra en sådan miss att dom utelämnar världens räddning Andrea Rossi och hans espressomaskin? Organisationskommittén verkar rätt tung:

http://www.nobelweekdialogue.org/about-us/organisers/

De är antagligen inte informerade om Rossi och e-cat. Media skriver ju inget... :(
Indikationerna att katten fungerar är alldeles för osäkra för att ha någon tyngd. Tyvärr.
Bertil.Nilsson

Inläggav Peter Ekström » ons 11 dec 2013, 17:04

Bertil.Nilsson skrev:De är antagligen inte informerade om Rossi och e-cat. Media skriver ju inget... :(

Javisstja! Den stora konspirationen! :oops:
"All it takes is faith, trust and... just at little bit of pixe-dust" (Peter Pan)
Peter Ekström

Inläggav ego » ons 11 dec 2013, 18:15

Peter Ekström skrev:
Bertil.Nilsson skrev:De är antagligen inte informerade om Rossi och e-cat. Media skriver ju inget... :(

Tyvärr inte. Bara en kombination av ignorans och för liten sandlåda...
“First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, and then you win.” - Mahatma Gandhi
"Never underestimate the power of denial" - Ricki Fitts (American Beauty) ................ P(Rossis katt)==1
ego

Inläggav Gunnar Lindberg » ons 11 dec 2013, 20:27

ego skrev:
Peter Ekström skrev:

Javisst, det är så svårt att komma ihåg att det är omvärldens avundsjuka, revirhävdande, illvilja.... (ego kan säkert fylla på) som är orsaken till att Rossis reaktor fortfarande är en obevisad energikälla som ytterst få intresserar sig för.
Follow the money
Gunnar Lindberg

Inläggav ego » tor 12 dec 2013, 10:34

Gunnar Lindberg skrev:
ego skrev:
Peter Ekström skrev:Javisstja! Den stora konspirationen! :oops:

Javisst, det är så svårt att komma ihåg att det är omvärldens avundsjuka, revirhävdande, illvilja.... (ego kan säkert fylla på) som är orsaken till att Rossis reaktor fortfarande är en obevisad energikälla som ytterst få intresserar sig för.

Nä, nu är det du som är elak mot de stackars politikerna Gunnar. Det handlar om så enkla psykologiska faktorer som dels okunskap förstås, men sedan helt enkelt att alla är sig själv, sin flock, sin karriär och sin prestige närmast... Inget annat. Har man tex. varit miljömupp hela sin karriär och propagerat "jordens undergång" på olika sätt (och tänker sig fortsätta med det) så är LENR av naturliga skäl svårt att ta till sig. ...
“First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, and then you win.” - Mahatma Gandhi
"Never underestimate the power of denial" - Ricki Fitts (American Beauty) ................ P(Rossis katt)==1
ego

Inläggav Gunnar Lindberg » tor 12 dec 2013, 11:42

ego skrev:

Nä, nu är det du som är elak mot de stackars politikerna Gunnar. Det handlar om så enkla psykologiska faktorer som dels okunskap förstås, men sedan helt enkelt att alla är sig själv, sin flock, sin karriär och sin prestige närmast... Inget annat. Har man tex. varit miljömupp hela sin karriär och propagerat "jordens undergång" på olika sätt (och tänker sig fortsätta med det) så är LENR av naturliga skäl svårt att ta till sig. ...

Jag visste att du hade en bra förklaring. För det kan väl aldrig vara så att det är psykologiska faktorer, hopp om karriär och prestige som driver en del av Rossis medlöpare? Pengar nämner jag inte eftersom jag har hört att det är fult att prata om pengar.

Man kan ju fundera på om det finns miljömuppar som tror på att Rossi har apparaten som skulle lösa miljöproblemen för all framtid? Borde dom inte höra till hans påhejare? Borde dom inte medverka på det här forumet, försiktigtvis dolda bakom nick som ego, Björn och Snobben? ChristerNylander är väl i så fall en modig mupp som framträder öppet.
Follow the money
Gunnar Lindberg

Inläggav Idefix » tor 12 dec 2013, 11:59

Miljömupparna har fullt upp med att förstöra miljön med fula och dyra vindkraftverk som inte löser några problem.
Idefix

Inläggav ego » tor 12 dec 2013, 13:23

Gunnar Lindberg skrev:
ego skrev:

Jag visste att du hade en bra förklaring. För det kan väl aldrig vara så att det är psykologiska faktorer, hopp om karriär och prestige som driver en del av Rossis medlöpare? Pengar nämner jag inte eftersom jag har hört att det är fult att prata om pengar.

Man kan ju fundera på om det finns miljömuppar som tror på att Rossi har apparaten som skulle lösa miljöproblemen för all framtid? Borde dom inte höra till hans påhejare? Borde dom inte medverka på det här forumet, försiktigtvis dolda bakom nick som ego, Björn och Snobben? ChristerNylander är väl i så fall en modig mupp som framträder öppet.

Med miljömuppar menar jag det skrå av offentligt avlönade domedagsprofeter som åker land och rike (världen) runt och predikar jordens undergång genom föreläsningar, böcker, utredningar, rapporter, etc etc i diverse olika, likaledes skattefinansierade organisationer. Slutsatsen verkar vara att vi vanliga människor skall begränsa oss på olika sätt, helst genom att betala mer skatt så att de kan fortsätta sitt korståg.

Det ligger nära tillhands att tro att dessa muppar inte skulle uppskatta att den intäktsström som föder dem sinade. Och, nej, att de skulle göra allt detta av idealistiska altruistiska orsaker tror jag inte på. Miljömupperi är en karriär som allt annat.

Sjävklart driver pengar, det är precis vad jag säger. Det gäller Rossi och det gäller miljömuppar. Ingen skillnad och inget fult med det. Det är hyckleriet som är fult.
ego

Inläggav Gunnar Lindberg » tor 12 dec 2013, 16:02

ego skrev:
Gunnar Lindberg skrev:
ego skrev:

Med miljömuppar menar jag det skrå av offentligt avlönade domedagsprofeter som åker land och rike (världen) runt och predikar jordens undergång genom föreläsningar, böcker, utredningar, rapporter, etc etc i diverse olika, likaledes skattefinansierade organisationer. Slutsatsen verkar vara att vi vanliga människor skall begränsa oss på olika sätt, helst genom att betala mer skatt så att de kan fortsätta sitt korståg.

Det ligger nära tillhands att tro att dessa muppar inte skulle uppskatta att den intäktsström som föder dem sinade. Och, nej, att de skulle göra allt detta av idealistiska altruistiska orsaker tror jag inte på. Miljömupperi är en karriär som allt annat.

Sjävklart driver pengar, det är precis vad jag säger. Det gäller Rossi och det gäller miljömuppar. Ingen skillnad och inget fult med det. Det är hyckleriet som är fult.

En konspiration således där ingen, absolut ingen med någon form av inflytande vågar vägra medverka. Det måste vara något magiskt som styr.

Man kan tycka att någon gång skulle pendeln tippa över, några muppar borde ge sitt stöd åt Rossi. De skulle ju personligen ha så mycket att vinna på att vara de första. Om han inte ljuger förståss. Betänk att om Rossi inte ljuger så kommer snart andra göra samma upptäckt som han påstår sig ha gjort. Det borde faktiskt redan ha inträffat. Upptäckter görs när tiden är mogen.
Follow the money
Gunnar Lindberg

Nästa

Återgå till Allmän diskussion