Rossi och Giuseppe Levi äter just nu mat i uppsala

Här diskuterar vi allt om energikatalysatorn!

Re: Rossi och Giuseppe Levi äter just nu mat i uppsala

Inläggav Snobben » sön 06 okt 2013, 10:11

Jesus skrev:
Snobben skrev:Herre Jesus Jesus, tror du inte de skulle hoppa av om de var övertygade i den grad som du är?

Om de var övertygade som jag? Då skulle dom aldrig ha lierat sig med en fängelsekund och bedragare som påstår sig ha uppfunnit en evighetsmaskin utan att kunna bevisa dess funktion.

Om de var övertygade som du? Då skulle dom fortsätta hoppas, lita på Rossi's ord och ta emot pengarna han betalar för att få locka korkade investerare med UU's goda namn.

Litar på Rosis ord hoppas jag verkligen inte att de gör, tro på möjligheten och hoppas att kunna reda ut fakta kring detta, är en bra inställning. Jag är övertygad om att testgruppen ser denna session som den avslutande oavsett resultat. Om inget starkt bevis läggs upp kommer de med all sannolikhet bryta samarbetet med Rossi, det är min tro...
Felet med vår värld är att de som trodde sig vara smarta uppenbarligen är dummare än de dumma...
Snobben

Inläggav Bertil.Nilsson » sön 06 okt 2013, 22:30

Snobben skrev:
Jesus skrev:
Snobben skrev:Herre Jesus Jesus, tror du inte de skulle hoppa av om de var övertygade i den grad som du är?

Om de var övertygade som jag? Då skulle dom aldrig ha lierat sig med en fängelsekund och bedragare som påstår sig ha uppfunnit en evighetsmaskin utan att kunna bevisa dess funktion.

Om de var övertygade som du? Då skulle dom fortsätta hoppas, lita på Rossi's ord och ta emot pengarna han betalar för att få locka korkade investerare med UU's goda namn.

Litar på Rosis ord hoppas jag verkligen inte att de gör, tro på möjligheten och hoppas att kunna reda ut fakta kring detta, är en bra inställning. Jag är övertygad om att testgruppen ser denna session som den avslutande oavsett resultat. Om inget starkt bevis läggs upp kommer de med all sannolikhet bryta samarbetet med Rossi, det är min tro...

Nya indikationer tror du alltså inte är tillräckligt för att de skall fortsätta? Det tror jag. Tyvärr kommer vi aldrig att få någon procentsats av herrarna på sannolikheten för att den verkligen fungerar, den får vi nog som vanligt gissa oss till. ;) Du kommer nog att fortsätta gissa att den är ganska hög. Gissar jag. För annars skulle de väl iaf hoppa av? ;) Hope springs eternal, som engelsmännen säger.
Indikationerna att katten fungerar är alldeles för osäkra för att ha någon tyngd. Tyvärr.
Bertil.Nilsson

Inläggav Jesus » mån 07 okt 2013, 06:01

Snobben skrev:Litar på Rosis ord hoppas jag verkligen inte att de gör, tro på möjligheten och hoppas att kunna reda ut fakta kring detta, är en bra inställning. Jag är övertygad om att testgruppen ser denna session som den avslutande oavsett resultat. Om inget starkt bevis läggs upp kommer de med all sannolikhet bryta samarbetet med Rossi, det är min tro...

Du är övertygad? Vad skulle det då innebära för din egen åsikt om e-cat? Du har ju hittills lyckats bortse från alla tidigare tester som visat sig vara mer eller mindre värdelösa..
Jesus

Inläggav Snobben » mån 07 okt 2013, 07:37

Jesus skrev:
Snobben skrev:Litar på Rosis ord hoppas jag verkligen inte att de gör, tro på möjligheten och hoppas att kunna reda ut fakta kring detta, är en bra inställning. Jag är övertygad om att testgruppen ser denna session som den avslutande oavsett resultat. Om inget starkt bevis läggs upp kommer de med all sannolikhet bryta samarbetet med Rossi, det är min tro...

Du är övertygad? Vad skulle det då innebära för din egen åsikt om e-cat? Du har ju hittills lyckats bortse från alla tidigare tester som visat sig vara mer eller mindre värdelösa..

Vänta nu vart skrev jag övertygad? Jag förhåller mig hellre till dem som snackar mindre och gör mer...
Felet med vår värld är att de som trodde sig vara smarta uppenbarligen är dummare än de dumma...
Snobben

Inläggav Snobben » mån 07 okt 2013, 07:44

Bertil.Nilsson skrev:
Nya indikationer tror du alltså inte är tillräckligt för att de skall fortsätta? Det tror jag. Tyvärr kommer vi aldrig att få någon procentsats av herrarna på sannolikheten för att den verkligen fungerar, den får vi nog som vanligt gissa oss till. ;) Du kommer nog att fortsätta gissa att den är ganska hög. Gissar jag. För annars skulle de väl iaf hoppa av? ;) Hope springs eternal, som engelsmännen säger.
Snobben

Inläggav Snobben » mån 07 okt 2013, 07:48

Snobben skrev:
Bertil.Nilsson skrev:

Du tror verkligen att dem är helt dumma i huvudet, det råder ingen tvekan om den saken. Det roliga är att du vänder på en femöring så fort tillfälle ges... Lol
Snobben

Inläggav Bertil.Nilsson » mån 07 okt 2013, 11:53

Snobben skrev:
Snobben skrev:
Bertil.Nilsson skrev:

Du tror verkligen att dem är helt dumma i huvudet, det råder ingen tvekan om den saken. Det roliga är att du vänder på en femöring så fort tillfälle ges... Lol

Du har en förmåga att hoppa till slutsatser lite hur som helst. Dumma i huvudet? Jösses. Ingen av oss har en aning om vilka bevekelsegrunder dessa herrar kan ha och hur de kommer fram till beslut. Vi kan bara gissa. Du gissar tydligen att deras enda bevekelsegrund är om katten kan tänkas fungera eller inte, jag gissar att det kan finnas väsentligt fler faktorer inblandade.

Javisst, det var ett allvarligt misstag av mig att fästa så stor vikt vid att svenskarna funnit indikationer på att katten fungerar. Idag tror jag att dessa indikationer var väsentligt tunnare än vad jag omedelbart kunde utläsa ur deras rapport. Så enkelt är det. Kalla gärna det att vända på en femöring om du vill. För mig handlar det om att anpassa mig till verkligheten som jag upplever den och att stå för det.
Indikationerna att katten fungerar är alldeles för osäkra för att ha någon tyngd. Tyvärr.
Bertil.Nilsson

Inläggav Snobben » mån 07 okt 2013, 12:39

Du menar att eventuell möjlighet till ära och berömelse förblindar dem så att de inte klarar att se verkligheten som den är, alternativt är de med på ett bedrägeri och hoppas få ta del av kakan? Vilka kan de troliga bevekelsgrunderna vara förutom att ta reda på sanningen? Vilka fantastiska påståenden du kommer med, utan att påstå något alls. Du har verkligen ingen aning, där kan jag hålla med dig...
Snobben

Inläggav Gunnar Lindberg » mån 07 okt 2013, 13:13

Snobben skrev:Du menar att eventuell möjlighet till ära och berömelse förblindar dem så att de inte klarar att se verkligheten som den är, alternativt är de med på ett bedrägeri och hoppas få ta del av kakan? Vilka kan de troliga bevekelsgrunderna vara förutom att ta reda på sanningen? Vilka fantastiska påståenden du kommer med, utan att påstå något alls. Du har verkligen ingen aning, där kan jag hålla med dig...

Jag känner mig tvungen att bryta in här och påminna om att Rossis "oberoende" testare är granskade och godkända av Rossi. Det är inga reguljära fysiker med stark empati för den etik som vanligen vägleder forskare. De bortser från risken att de inte är mer än nyttiga idioter. De blundar för Rossis många krumbukter och att de själva inte har fria händer. De klamrar sig fast vid det lilla hopp de har att Rossi är något stort på spåret. De har exakt de egenskaper som Rossi behöver hos sina testare.
Follow the money
Gunnar Lindberg

Inläggav Peter Ekström » mån 07 okt 2013, 13:49

Gunnar Lindberg skrev:Jag känner mig tvungen att bryta in här och påminna om att Rossis "oberoende" testare är granskade och godkända av Rossi. Det är inga reguljära fysiker med stark empati för den etik som vanligen vägleder forskare. De bortser från risken att de inte är mer än nyttiga idioter. De blundar för Rossis många krumbukter och att de själva inte har fria händer. De klamrar sig fast vid det lilla hopp de har att Rossi är något stort på spåret. De har exakt de egenskaper som Rossi behöver hos sina testare.

För mig är det mest graverande att Uppsala-gruppen inte publicerar resultat som är negativa för Rossis apparat. Till exempel den helt omöjliga strukturen hos det använda bränslet! Det beror självklart på att Rossi skulle säga upp samarbetet om man gick ut med negativa resultat, men varför man vill associeras med ett så döfött projekt som Rossis espressomaskin kan jag dock inte förstå!
"All it takes is faith, trust and... just at little bit of pixe-dust" (Peter Pan)
Peter Ekström

FöregåendeNästa

Återgå till Allmän diskussion