Rossi och Giuseppe Levi äter just nu mat i uppsala

Här diskuterar vi allt om energikatalysatorn!

Rossi och Giuseppe Levi äter just nu mat i uppsala

Inläggav PowwaPuff » fre 04 okt 2013, 12:08

Restaurang Sven Duvfa i Uppsala (2013-10-04 12:55)
Såg först Giuseppe Levi sen efter en stund kom också Rossi och anslöt sig till gruppen. Är det något speciellt på gång i Uppsala ?
PowwaPuff

Re: Rossi och Giuseppe Levi äter just nu mat i uppsala

Inläggav Gunnar Lindberg » fre 04 okt 2013, 12:23

PowwaPuff skrev:Restaurang Sven Duvfa i Uppsala (2013-10-04 12:55)
Såg först Giuseppe Levi sen efter en stund kom också Rossi och anslöt sig till gruppen. Är det något speciellt på gång i Uppsala ?

Kan du fixa ett foto?
Follow the money
Gunnar Lindberg

Inläggav PowwaPuff » fre 04 okt 2013, 13:28

Tyvärr inte.
Skulle ha blivit lite pinsamt då han satt i en avdelning för bokade bord.
Jag har inte varit så aktiv på forumet det senaste året så det var därför jag undrade om det var något besök som var välkänt hos er andra.
PowwaPuff

Inläggav Bertil.Nilsson » fre 04 okt 2013, 15:58

PowwaPuff skrev:Tyvärr inte.
Jag har inte varit så aktiv på forumet det senaste året så det var därför jag undrade om det var något besök som var välkänt hos er andra.

Vad som är välkänt är att samma gäng som genomförde den senaste testningen planerat att göra en till, som spänner över längre tid. Utan att veta mer om detta verkar det rimligt att deras besök i Uppsala har med det att göra. Rossi och Levi synes ju ha halva inne i Uppsala. ;)
Indikationerna att katten fungerar är alldeles för osäkra för att ha någon tyngd. Tyvärr.
Bertil.Nilsson

Inläggav Snobben » fre 04 okt 2013, 18:39

Är det inte lite märkligt för dig Bertil som är så säker på din sak att det finns människor med kunskap i fysik som vida överstiger både mina och dina och som inte tvekar att slå sig ner vid samma bord som två av dig utpekade bedragare inom deras eget gebit?
Felet med vår värld är att de som trodde sig vara smarta uppenbarligen är dummare än de dumma...
Snobben

Inläggav thermal » fre 04 okt 2013, 18:43

Bertil.Nilsson skrev:
PowwaPuff skrev:Tyvärr inte.

Vad som är välkänt är att samma gäng som genomförde den senaste testningen planerat att göra en till, som spänner över längre tid. Utan att veta mer om detta verkar det rimligt att deras besök i Uppsala har med det att göra. Rossi och Levi synes ju ha halva inne i Uppsala. ;)

Kanske är det så men jag har lite svårt att tro det eftersom det räcker med några dagars test och några % verifierad överskottsenergi för att konstatera fenomenets existens.

Min aning är att något annat är på gång. Kanske vill fysikerna kunna kika in i reaktron med bra instrument? Kanske pågår det ett arbete med teoretiska modeller som man vill få konfirmerat?
thermal

Inläggav Snobben » fre 04 okt 2013, 18:48

Snobben skrev:Är det inte lite märkligt för dig Bertil som är så säker på din sak att det finns människor med kunskap i fysik som vida överstiger både mina och dina och som inte tvekar att slå sig ner vid samma bord som två av dig utpekade bedragare inom deras eget gebit?

Jag citerar mig själv här, det finns inget i Puffens kommentar som antyder att Svenska fysiker slog sig ner vid samma bord...
Felet med vår värld är att de som trodde sig vara smarta uppenbarligen är dummare än de dumma...
Snobben

Inläggav Joe Car » fre 04 okt 2013, 19:43

Snobben skrev:Är det inte lite märkligt för dig Bertil som är så säker på din sak att det finns människor med kunskap i fysik som vida överstiger både mina och dina och som inte tvekar att slå sig ner vid samma bord som två av dig utpekade bedragare inom deras eget gebit?

Inget konstigt alls, Snobben. Det hänger ihop med att Bertil är helt * dum i huvudet. Så dum att jag blir ilsk bara av att tänka på hans obligatoriska smileys i alla hans dumma opålitliga inlägg. Arg nu. Loggar ut igen.
Hus är gott, sa Oscar.
Joe Car

Inläggav Snobben » fre 04 okt 2013, 20:53

Snobben skrev:

Jag citerar mig själv här, det finns inget i Puffens kommentar som antyder att Svenska fysiker slog sig ner vid samma bord...

Jag citerar mig själv igen här... Likväl har väl Rossi och Levi blivit inbjudna och vilka som slutligen satt tillsammans runt bordet är ointressant. Det intressanta är att två utpekade bedragare befinner sig som gäster på Uppsala universitet...
Snobben

Inläggav PowwaPuff » fre 04 okt 2013, 23:18

Utan att verka helt tokig (blänga för mycket) försökte jag se om Sven Kullander eller Hanno Essén var med. Jag såg ingen av dessa filurer medans jag käkade lunch. Dock gick jag innan hela sällskapet fick in sin mat.
Rossi hade verkligen professor kalkyl frisyr (håret åt alla håll) när han kom in :) först hittade han inte resten av gruppen. Var nära att resa mig upp och visa honom vart han skulle.
PowwaPuff

Nästa

Återgå till Allmän diskussion