VAD HÄNDER I ROSSIS GARAGE NÄR INGA SVENSKAR ÄR DÄR?God morgon grabbar! Kul att ses igen. Få se nu vad var det vi gjorde förra veckan? Jovisst ja, vi värmde hetkatten med gasbrännarna så att den blev vackert röd. De där stora gastuberna vi tog hem var en bra investering! Pricken över i var att vi höll en brännare stilla en stund så att det blev en ljusgul fläck där. Det blev en prima bild. Det borde få tyst på pseudoskeptikerna som hävdar att den gamla bilden på gråkatten inte alls var bild på en tillräckligt het katt. Vi måste se till att läcka bilden så fort som möjligt så att vi håller humöret uppe på investerarna. Det må hända att katten är människans bästa vän, men en sak är säker, på andra plats kommer investerarna, ja på tredje plats också.
Under helgen har jag funderat på vad vi ska hitta på för hyss idag då. Det är bara fantasin som sätter gränser. Medan jag rakade mig i morse kom jag på en strålande idé. Ni kanske minns den där rullen med
högtemperaturisolermatta som jag köpte på webben för en månad sedan? Jo så här tänkte jag: vi klipper till två remsor, ca 1 dm breda som räcker runt magen på hetkatten och lite till. Sedan viker vi dom runt ändarna på hetkatten, viker ut det som blir över och sticker igenom en ståltråd, ca 1 m lång. Därefter drar vi på triacen så att den mittersta oisolerade delen blir vackert ljusröd. Sergio står redo vid kameran för att ta bilder när vi ryckt ut ståltrådarna och isoleringen fallit till golvet. När vi läcker den nya bilden säger vi att den visar effektfördelningen när nickelpulverladdningen är ojämnt fördelad i innerröret. Det kommer att göra succe!
...
Preprare, preparare
...
Uno, due, tre, ora!
Klicketi klick klick!
...

Oh, che bella foto! Kattkramarna kommer att kissa på sig. Man ser tydligt att katten är jättevarmare i ändarna.
...
Jamen titta, värmespiralerna syns alldeles tydligt. Kommer inte kritikerna att påpeka det och säga att all värmen kommer från spiralerna?
Jo, det har du rätt i, det är inte bra. Vad ska vi göra åt det? Har du någon idé Guiseppe, du är ju i all fall professor?
Hmmm. Vi kanske kan säga att de ljusa ränderna kommer från värmen som sprids från den heta kärnan och de mörka ränderna är skuggor av värmetrådarna?
Skugga från värmetrådarna? Kan det bli det? Det borde väl bli ännu varmare med elvärme + kärnvärme? Nåja, det får duga, det spelar inte så stor roll vad man säger, alltid är det någon som säger emot, men hyfsat många som inte gör det.
Men kanske någon annan gjädjedödare undrar varför man inte ser några ljusa ränder på den helröda katten? Vi kan ju inte säga att den gick i sjävgående läge eftersom vi nu säger att det är kärnvärmen som ger ljusa ränder och den ska ju vara på annars är katten inte självgående? Och om vi säger att katten bara var elvärmd så borde värmelementen ge ljusa ränder i stället och förresten så påstår vi att elvärmen är mycket liten jämfört med kärnvärmen så den ska inte räcka till för att göra hetkatten glödhet.
Hmm. Det var svårt det här. Vi skiter i det, vi får hoppas att ingen tänker på det.
...
Bra jobbat, grabbar. Jag ska se till att den nya bilden sprids över världen. Det fixar jag på det vanliga
viset.
Ci vediamo la prossima settimana!