Det oberoende testet av E-Cat HT: Den fungerar!

Här diskuterar vi allt om energikatalysatorn!

Re: Det oberoende testet av E-Cat HT: Den fungerar!

Inläggav H-G Branzell » mån 27 maj 2013, 20:04

Snobben, du visade oss ett svar från Hanno:

"Den 21 maj 2013 17:17 skrev <hanno@mech.kth.se>:

När det gäller kablar in i systemet kontrollbox-reaktor (och mellan dem)
hade alla deltagare full kontroll. Alla förekommande kablar och
uppkopplingar kontrollerades noga och var fullt synliga. Såvitt jag kan se
fanns inget som helst utrymme för insmuggling av elenergi förbi vårt
mätinstrument
.
Hälsningar
Hanno"

Du som har halva foten inne kan väl fråga honom vad "vårt mätinstrument" var för något. Det låter ju som om det borde ha varit ett annat instrument än Rossis, annars dalar förtroendet hastigt för tredjepartskommissionen. Om så är fallet, vad var det för instrument, hur kopplades det in, vad blev resultatet vid jämförelse med Rossis instrument (PCE-830)?
Med vänner som Rossi behöver LENR inga skeptiker.
H-G Branzell

Inläggav Snobben » mån 27 maj 2013, 20:12

H-G Branzell skrev:Snobben, du visade oss ett svar från Hanno:

mätinstrument
.
Hälsningar
Hanno"

Du som har halva foten inne kan väl fråga honom vad "vårt mätinstrument" var för något. Det låter ju som om det borde ha varit ett annat instrument än Rossis, annars dalar förtroendet hastigt för tredjepartskommissionen. Om så är fallet, vad var det för instrument, hur kopplades det in, vad blev resultatet vid jämförelse med Rossis instrument (PCE-830)?

Precis jag reagerade också på det du markerat rött, men lät det bero även fast jag vet att frågeställmäningen funnits. Skriver man vårt kan man knappast mena Rossis... men jag kan ställa frågan...
Felet med vår värld är att de som trodde sig vara smarta uppenbarligen är dummare än de dumma...
Snobben

Inläggav Snobben » mån 27 maj 2013, 20:32

Peter Ekström skrev:
Snobben skrev:Har du inte läst Thermals svar till dig? kika längre bak i tråden...

Det var inte fråga om effekten i 0.3 g. Det var om pulsningen.

Och ja, Snobben, klart man måste kontrollera så att Rossi inte skruvar på rattarna - det brukar han ju vilja ("Let there be steam - and there was steam"). Men det är precis vad som är problemet med rapporten. Man förutsätter att Rossi inte fuskar. Då är rapporten av mycket litet värde,

Absolut... Ju fler fuskmetoder du utesluter dess bättre... :D
Felet med vår värld är att de som trodde sig vara smarta uppenbarligen är dummare än de dumma...
Snobben

Inläggav Snobben » mån 27 maj 2013, 20:55

Snobben skrev:

mätinstrument
.
Hälsningar
Hanno"

Precis jag reagerade också på det du markerat rött, men lät det bero även fast jag vet att frågeställmäningen funnits. Skriver man vårt kan man knappast mena Rossis... men jag kan ställa frågan...

Hej Hanno!

Hoppas allt står bra till...

Det finns en fråga som bollas fram och tillbaka på www.energikatalysatorn.se Och du har redan delvis svarat på den själv...

"När det gäller kablar in i systemet kontrollbox-reaktor (och mellan dem)
mätinstrument."

Frågorna är, menade du vårt mätinstrument som i vårat "eget" eller vårt som i det vi "fått till hands" av Rossi? Vidare undras det om vilken typ av instrument som användes och om det jämmfördes i mäteffekt med Rossis egna instrument?

Jag kan även passa på att ställa en egen fråga, vad är det som står näst på agendan i detta spännande ärende, jag har ryktesvis hört att Elforsk/FoU ska vara kvar i Italien...

Givetvis är jag som tidigare mycket tacksam för svar om inga hinder föreligger... Lycka till i arbetet

Mvh/Tobbe
Snobben

Inläggav Snobben » mån 27 maj 2013, 21:06

Arga_skeptikern skrev:I den nya världen.
Med de nya tingens ordning.
Där smälter ej längre bly.
Ej heller strålar en kärnreaktion.
En kärnreaktion är heller ej en kärnreaktion.
Förhandsboka en evighetsmaskin kostar en miljon.
I den nya världen är allt tvärt om.
Bra fungerande evighetsmaskiner måste testas för att sedan förkastas
Sedan måste en ny bra fungerande evighetsmaskin tas fram och testas för att åter förkastas.
Om och om igen. Som i en konstig dröm.
Den nya världen.

:cry:
Snobben

Det oberoende testet av E-Cat HT: Den fungerar!

Inläggav Ozcar » mån 27 maj 2013, 23:06

Den här är kanske redan postad i forumet:

http://nuclearphysics.nuclear.lu.se/lpe ... 739576.pdf

Men innehållet är bekant. Bra skriven text även om jag förbehåller mig att vara skeptisk till en del av innehållet.
Ozcar

Inläggav Snobben » tis 28 maj 2013, 05:45

Snobben skrev:
Snobben skrev:

mätinstrument
.
Hälsningar
Hanno"

Hej Hanno!

Hoppas allt står bra till...

Det finns en fråga som bollas fram och tillbaka på http://www.energikatalysatorn.se Och du har redan delvis svarat på den själv...

"När det gäller kablar in i systemet kontrollbox-reaktor (och mellan dem)
mätinstrument."

Frågorna är, menade du vårt mätinstrument som i vårat "eget" eller vårt som i det vi "fått till hands" av Rossi? Vidare undras det om vilken typ av instrument som användes och om det jämmfördes i mäteffekt med Rossis egna instrument?

Jag kan även passa på att ställa en egen fråga, vad är det som står näst på agendan i detta spännande ärende, jag har ryktesvis hört att Elforsk/FoU ska vara kvar i Italien...

Givetvis är jag som tidigare mycket tacksam för svar om inga hinder föreligger... Lycka till i arbetet

Mvh/Tobbe

Citerar Torbjörn Heibert <tobbe.heibert@gmail.com>:

Frågorna är, menade du vårt mätinstrument som i vårat "eget" eller vårt som
i det vi "fått till hands" av Rossi? Vidare undras det om vilken typ av
instrument som användes och om det jämmfördes i mäteffekt med Rossis egna
instrument?

Om man läser rapporten finns mätinstrumentet beskrivet i detalj. Varför fråga om det? Det fanns inget som Rossi tillhandahöll utan det var Prof. Levis och Bologna universitetets instrument.

Jag kan även passa på att ställa en egen fråga, vad är det som står näst på
agendan i detta spännande ärende, jag har ryktesvis hört att Elforsk/FoU
ska vara kvar i Italien...

Vi får se....

Hanno
Snobben

Inläggav thermal » tis 28 maj 2013, 06:32

Peter Ekström skrev:
Snobben skrev:Jag är inte mycket för att läsa rapporter, men dem kan aldrig starta två E-cats samtidigt då de bara har tillgång till en enda. Det har inte stått två stycken brevid varandra, det framgår av rapporten. Jag kan inte se något bättre sätt att göra ett dummytest än att med samma apparatus helt enkellt avlägsna bränslet... Lite som att prova hur långt man kommer med en förbränningsbil om man avlägsnar bensintanken... Jag vet att du söker svagheter i testerna för en god saks skull, men du ser problem som inte kan existera...

Man borde åtminstone kört med samma förutsättningar - med pulsad resistor-feed. Då skulle dummisen uppvisa mycket lägre temperatur än E-Cat HT2.

En fråga till Thermal som kan sånt.

Vi har 0.3 g nickelpulver. Utvecklad effekt är c:a 500 W. Effekttätheten blir

500/0.0003 W = 1.7 MW/kg

Borde inte nickelpulvret smälta eftersom kylningen knappast kan vara särskilt effektiv. H-G kom till samma resultat i en tidigare post, men vi drog ingen slutsats av det.

Vi vet inte hur det ser ut på insidan. Jag har en aning om att det i de allra första skriverierna framskymtade interna kylflänsar.

Sintring efter bara några timmar tycks dock ha varit ett problem. Defkalion säger sig ha löst problemet genom att baka in pluvret i någon slags keramisk massa. ”NRE”, Nuclear Reactrion Environmnet, om jag mins rätt.
thermal

Inläggav Peter Ekström » tis 28 maj 2013, 06:38

thermal skrev:
Vi vet inte hur det ser ut på insidan. Jag har en aning om att det i de allra första skriverierna framskymtade interna kylflänsar.

Sintring efter bara några timmar tycks dock ha varit ett problem. Defkalion säger sig ha löst problemet genom att baka in pluvret i någon slags keramisk massa. ”NRE”, Nuclear Reactrion Environmnet, om jag mins rätt.

Vilken bullshit av Defkalion! :lol:
"All it takes is faith, trust and... just at little bit of pixe-dust" (Peter Pan)
Peter Ekström

Inläggav Peter Ekström » tis 28 maj 2013, 06:43

Snobben skrev:Citerar Torbjörn Heibert <tobbe.heibert@gmail.com>:

Frågorna är, menade du vårt mätinstrument som i vårat "eget" eller vårt som
i det vi "fått till hands" av Rossi? Vidare undras det om vilken typ av
instrument som användes och om det jämmfördes i mäteffekt med Rossis egna
instrument?

Om man läser rapporten finns mätinstrumentet beskrivet i detalj. Varför fråga om det? Det fanns inget som Rossi tillhandahöll utan det var Prof. Levis och Bologna universitetets instrument.

Jag kan även passa på att ställa en egen fråga, vad är det som står näst på
agendan i detta spännande ärende, jag har ryktesvis hört att Elforsk/FoU
ska vara kvar i Italien...

Vi får se....

Hanno

Han slingrar sig som en orm! Mystiskt! Levi kan aldrig betraktas som oberoende. Lyssna på Krivits intervju med Levi från nästan två år sedan!
"All it takes is faith, trust and... just at little bit of pixe-dust" (Peter Pan)
Peter Ekström

FöregåendeNästa

Återgå till Allmän diskussion