Det oberoende testet av E-Cat HT: Den fungerar!

Här diskuterar vi allt om energikatalysatorn!

Re: Det oberoende testet av E-Cat HT: Den fungerar!

Inläggav Snobben » mån 27 maj 2013, 12:36

Peter Ekström skrev:
Snobben skrev:Alla vet att rapporten bara indicierar funktionen, jag ämnar inte läsa hela rappotren av den anledningen,

jag ser vad Hanno skriver i sina svar till mig och andra, det är uppmuntrande info, visst är det smart att vara försiktig "If the shit hits the fan" Det skyddar dem givetvis från att bli lagförda som medbrottslingar, men det skyddar dem inte mot etablissemangets smutskastning... så föringa inte deras risktagande i detta, din bästa förmåga i diskussionerna är att föringa meningsmotståndares insatser och argumenteringa utan några som helst belägg och sedsn kräva reela papper tillbaka... komiskt... :)

Are you talking to me? :lol:

Absolut och jag träffade mitt i prick... :lol:
Felet med vår värld är att de som trodde sig vara smarta uppenbarligen är dummare än de dumma...
Snobben

Inläggav Jag bara undrar? » mån 27 maj 2013, 12:45

Kommer du ihåg Peter när du menade på att detta var Fakad (konstigt uttryck) men du menade påhittat....

http://www.polito.it/news/index.php?idn=4721&lang=it

Men du hade fel..
Starka ekonomiska/politiska särintressen kan inte stoppa en fungerande e-cat ifall människor är medvetna om att att den fungerar! Det är "skeptikerns" uppdrag att sprida nödvändig osäkerhet för att möjliggöra ett "kattstopp"....
Jag bara undrar?

Inläggav Patrik Lind » mån 27 maj 2013, 12:49

Det absolut viktigaste med rapporten och det som är nyhetsvärdet med den, det är att den utesluter alla möjligheter utom medeveten och ondskefull bluff. Jag tolkade denna väntan sen förra sommaren som en mycket stark indikation på att COP alltså var 1 egentligen och att han mätt fel. Och mitt mest sannolika skäl för att det hela inte var på riktigt och Rossis orationella beteende var inte medveten och ondeskefull bluff utan Rossis inkompetens och mätfel. Och att han i nån sorts verklighetsförnekelse nu som en besatt letade varför det nu inte fungerade i övertygelse att något tidigare dåligt dokumenterat test som han minns gör honom säker på att han nån gång haft COP mer än 1. Det var mitt huvudscenario varför det nu under ett år kännts så tydligt att det hela inte var på riktigt.

Jag tycker att vi skulle fundera över om det finns någon möjlighet kvar nu förutom medveten bluff? Jag kan inte se det, om någon annan kan se någon sådan variant skulle jag tycka det var mycket intressant att höra. Den så kallade Power Magic bluffen, med dold ledare känner jag som något som måste vara medveten bluff. Eller kan någon se hur detta skall kunna hända på grund av felkoppling eller inkompetens hos Rossi? Det torde vara omöjligt?
Patrik Lind

Inläggav Peter Ekström » mån 27 maj 2013, 13:01

Jag bara undrar? skrev:Kommer du ihåg Peter när du menade på att detta var Fakad (konstigt uttryck) men du menade påhittat....

Men du hade fel..

Vad menar du? Piezonuclear fenomen var konstaterat skräp och chefen Carpinteri fick sparken av den italienska regeringen! Har jag sagt något annat? Ta i så fall fram det citatet!
"All it takes is faith, trust and... just at little bit of pixe-dust" (Peter Pan)
Peter Ekström

Inläggav Snobben » mån 27 maj 2013, 13:06

Patrik Lind skrev:Det absolut viktigaste med rapporten och det som är nyhetsvärdet med den, det är att den utesluter alla möjligheter utom medeveten och ondskefull bluff. Jag tolkade denna väntan sen förra sommaren som en mycket stark indikation på att COP alltså var 1 egentligen och att han mätt fel. Och mitt mest sannolika skäl för att det hela inte var på riktigt och Rossis orationella beteende var inte medveten och ondeskefull bluff utan Rossis inkompetens och mätfel. Och att han i nån sorts verklighetsförnekelse nu som en besatt letade varför det nu inte fungerade i övertygelse att något tidigare dåligt dokumenterat test som han minns gör honom säker på att han nån gång haft COP mer än 1. Det var mitt huvudscenario varför det nu under ett år kännts så tydligt att det hela inte var på riktigt.

Jag tycker att vi skulle fundera över om det finns någon möjlighet kvar nu förutom medveten bluff? Jag kan inte se det, om någon annan kan se någon sådan variant skulle jag tycka det var mycket intressant att höra. Den så kallade Power Magic bluffen, med dold ledare känner jag som något som måste vara medveten bluff. Eller kan någon se hur detta skall kunna hända på grund av felkoppling eller inkompetens hos Rossi? Det torde vara omöjligt?

Skeptikerna är nu nödgade att lämna självbedrägeriets spillror och ta sig till det enda flytande argumentet som står emellan E-cat och en ny energiera... Självbedrägeriet var ett populärt påstående att ta till när ett medvetet bedrägeriscenario såg väl vanskligt ut. Det blir tuffare och tuffare att vara pseudoskeptiker gentemot Rossi... se DNI:s prognoshöjning med hundra eller var det tusen ggr? Nästa gång du gör en liknande kovändning hamnar du långt över hundra procent vilket givetvis är pseudosiffror åt andra hållet... :-)
Felet med vår värld är att de som trodde sig vara smarta uppenbarligen är dummare än de dumma...
Snobben

Inläggav H-G Branzell » mån 27 maj 2013, 13:25

.
EGEN MÄTARE?

Ett par gånger har det nämnts i förbigående att tredjepartskommissionen hade med sig en egen effektmätare. Men jag har inte sett vad det var, hur den kopplades in eller hur dess resultat blev jämfört med Rossis tångampèremätare / voltmeter. Någon :?:
Med vänner som Rossi behöver LENR inga skeptiker.
H-G Branzell

Inläggav Lasse » mån 27 maj 2013, 13:44

Oj "oberoende test" och "den fungerar" låter ju inte illa när man kikar in på forumet efter att ha sett att Mats varit i farten på NT igen.

Skummade igenom rapporten och diverse kommentarer och kan ju bara konstatera att man fortfarande är kvar på ruta 1. Vad var det för fel på alla dom gamla katterna som Rossi grejat med förut? Ny katt igen och ny mätmetod men gamla vänner och samma gamla garage...

Varför kunde man inte förfina kalorimetrin och uppställningen till den ursprungliga lilla kissen som uppsalagänget redan varit och tittat på? Termometer och en våg var ju allt som saknades en gång i tiden. Den var ju spännande för man kunde dra ut sladden och det bara kokade vidare som Mats L sa.

Tittar ut genom fönstret och ser inga direkta tecken på att världen är förändrad den här gången heller...
Lasse

Inläggav Jag bara undrar? » mån 27 maj 2013, 14:21

Ekström: Vad menar du? Piezonuclear fenomen var konstaterat skräp och chefen Carpinteri fick sparken av den italienska regeringen! Har jag sagt något annat? Ta i så fall fram det citatet!

Vi är båda överens om att du menande att det var bluff/båg/skräp/fakad (alltså att neutroner bildas)

Och du hade fel :|

Il 27 maggio 2013, alle
Neutron Production from Fractured Piezoelectric Rocks
Aula Albenga, secondo piano del DISEG, Politecnico di Torino - C.so Duca degli Abruzzi 24
Si terrà lunedì 27 maggio 2013 il seminario, in collaborazione con la Cifa Foundation, dei professori Allan Widom, della Northeastern University, Physics Department – Boston, e Yogendra Srivastava, dell’Università di Perugia, Istituto Nazionale di Fisica Nucleare, dal titolo Neutron Production dfrom Fractured Piezoelectric Rocks.

L’abstract del seminario:
A theoretical explanation is discussed for the experimental evidence that fracturing piezoelectric rocks produces neutrons. The elastic energy micro-crack production ultimately yields the macroscopic fracture. The mechanical energy is converted via the piezoelectric effect into electric field energy. The electric field energy decays via radio frequency electric field oscillations. The radio frequency electric fields accelerate the condensed matter electrons which then collide protons producing neutrons and neutrinos
Starka ekonomiska/politiska särintressen kan inte stoppa en fungerande e-cat ifall människor är medvetna om att att den fungerar! Det är "skeptikerns" uppdrag att sprida nödvändig osäkerhet för att möjliggöra ett "kattstopp"....
Jag bara undrar?

Inläggav H-G Branzell » mån 27 maj 2013, 15:53

Jag bara undrar? skrev:Ekström: Vad menar du? Piezonuclear fenomen var konstaterat skräp och chefen Carpinteri fick sparken av den italienska regeringen! Har jag sagt något annat? Ta i så fall fram det citatet!

Vi är båda överens om att du menande att det var bluff/båg/skräp/fakad (alltså att neutroner bildas)

Och du hade fel :|

Il 27 maggio 2013, alle
Neutron Production from Fractured Piezoelectric Rocks
Aula Albenga, secondo piano del DISEG, Politecnico di Torino - C.so Duca degli Abruzzi 24
Si terrà lunedì 27 maggio 2013 il seminario, in collaborazione con la Cifa Foundation, dei professori Allan Widom, della Northeastern University, Physics Department – Boston, e Yogendra Srivastava, dell’Università di Perugia, Istituto Nazionale di Fisica Nucleare, dal titolo Neutron Production dfrom Fractured Piezoelectric Rocks.

L’abstract del seminario:
A theoretical explanation is discussed for the experimental evidence that fracturing piezoelectric rocks produces neutrons. The elastic energy micro-crack production ultimately yields the macroscopic fracture. The mechanical energy is converted via the piezoelectric effect into electric field energy. The electric field energy decays via radio frequency electric field oscillations. The radio frequency electric fields accelerate the condensed matter electrons which then collide protons producing neutrons and neutrinos

Vad är det du tjatar om egentligen? Menar du att det blir kall fisson när man spränger berg eller vad? http://staff.polito.it/alberto.carpinte ... STRAIN.pdf

Den italienska regeringen vill i alla fall inte satsa på det: http://news.sciencemag.org/scienceinsid ... akes-.html

Och inte jag heller, vilka stolligheter! :lol:
Med vänner som Rossi behöver LENR inga skeptiker.
H-G Branzell

Inläggav Peter Ekström » mån 27 maj 2013, 16:28

H-G Branzell skrev:Vad är det du tjatar om egentligen? Menar du att det blir kall fisson när man spränger berg eller vad? http://staff.polito.it/alberto.carpinte ... STRAIN.pdf

Den italienska regeringen vill i alla fall inte satsa på det: http://news.sciencemag.org/scienceinsid ... akes-.html

Och inte jag heller, vilka stolligheter! :lol:

Tack H-G! Jag har skrivit en artikel om bland annat detta debacle. Kommer i sinom tid. Det var bland annat en Uppsala-grupp som sköt dumheterna i sank, så även bra saker kan komma från Uppsala!

Din länk

tycks ha försvunnit (det var tydligen ingen nyhet!) så jag kan inte se om det är samma gäng som är igång igen. I vilket fall behöver man en hel artikel, inte bara ett abstract, för att se om det ligger något i det. Du skall inte tro på allt som skrivs. Kom ihåg vad som hände med de snabba neutrinerna från CERN!

Har du en bättre länk så tittar jag gärna på det. Så får vi se om jag hade rätt eller fel. Jag betvivlar att du kan tillräckligt med fysik för att bedöma det.

Jo, det är samma grupp från Politecnico di Torino. Att Allan Widom är med gör inte saken bättre!
"All it takes is faith, trust and... just at little bit of pixe-dust" (Peter Pan)
Peter Ekström

FöregåendeNästa

Återgå till Allmän diskussion