Det oberoende testet av E-Cat HT: Den fungerar!

Här diskuterar vi allt om energikatalysatorn!

Re: Det oberoende testet av E-Cat HT: Den fungerar!

Inläggav H-G Branzell » sön 26 maj 2013, 14:07

Gewe skrev:
H-G Branzell skrev:.
DEN RANDIGA KATTEN

I rapporten visar man även resultat från november 2012, medan de experiment som våra vikingar bevistade ägde rum i december. Dessa resultat bör därför inte betraktas som den del av tredjepartsrapporten, men vi kan väl alltid titta på vad som erbjuds. Figur 1 är en bild på en överhettad katt och man kan se ljusa ränder mot en mörkare bakgrund längs katten. Man framför nu följande resonemang:

"By dividing the circumference of the base of the cylinder
by the number of coils, one may infer that the 16 resistor coils in this device were laid out at a
distance of 2.17 cm. one from the other. And, by comparing the distance between darker stripes
and the distance between coils, one may reach the conclusion that the lower temperatures picked up
by the thermal camera nicely match the areas overlying the resistor coils. In other words, the
temperature dips visible in the diagram are actually shadows of the resistor coils, projected on
the camera lens by a source of energy located further inside the device, and of higher intensity
as compared to the energy emitted by the coils themselves."

Man säger att eftersom avståndet mellan de mörka linjerna överensstämmer med delningen mellan värmespiralerna så måste dessa ligga under de mörka linjerna och att den höga temperaturen i de ljusa linjerna därför kommer från värmen som alstras i "reaktorn".

Vad jag förstår kan man lika gärna säga att avståndet mellan linjerna överensstämmer med delningen mellan värmespiralerna och därför är det troligare att det är dessa som motsvarar de varmare linjerna. Troligare är det därför att nickel + väte inte = sant :!:

Hej HG,
Jag såg också denna tolkning av IR-bilderna, men drog en annan slutsats än "di svenske". I stället för att de mörkare partierna är "skuggor" av värmeelementen, verkar det mig troligare att OM (som rapportörerna tror) energin kommer från mitten av hot-cat, beror de mörkare partierna på att keramik leder värme bättre än gas, dvs. vad som omger värmeelementen med slits ut mot ytterröret. I vilket fall som helst, så skulle ju ytterhöljet utmed väremeelementen vara ljusare om elementen hade högre temperatur än keramiken, jag är ingen expert på värmeledning, men det förefaller som direkt strålning från element mot ytterhölje skulle ha högre verkningsgrad än element mot keramik, och sedan transport via keramiken mellan elementen ut till ytterhöljet. En annan fråga (som inte besvaras) är om "ränderna" korrelerats mot elementens verkliga position, visserligen 2.17 cm avstånd, men motsvarar verkligen ljust keramik mot metall, och mörkt slitsen vid värmeelementet, eller kan det kanske vara *tvärtom* ??
Gewe

PS jag hoppas du förstår vad jag menar, kan cylindern vara roterad 1/2 avstånd element - element?? eller har detta (naturligvis) verifierats, men man glömt det i rapporten??

Jag förstår precis vad du menar och är lika frågande som du till hur man kommit fram till sin slutsats att de mörka linjerna är skuggor av värmeelementen. Det borde stråla ut mera värme via ett spår än genom motsvarande mängd keramik. Det är inte rätt att jämföra med värmeledning genom gas eftersom energiöverföringen huvudsakligen sker genom strålning vid denna temperatur.
Med vänner som Rossi behöver LENR inga skeptiker.
H-G Branzell

Inläggav Jag bara undrar? » sön 26 maj 2013, 14:11

http://www.enea.it/en/events/lithiumapp ... -symposium

Från Kullanders föreläsning: 2.Ca 10 % koppar bekräftas, även 10 % järn och strax under procent litium

Rapporten som skall få Ekström att äta hatt då han inte förstått mina "vinkar"

THE NATURE
OF
THE CHEMONUCLEAR TRANSITION

"kattkeramiken" den smälte.....
Starka ekonomiska/politiska särintressen kan inte stoppa en fungerande e-cat ifall människor är medvetna om att att den fungerar! Det är "skeptikerns" uppdrag att sprida nödvändig osäkerhet för att möjliggöra ett "kattstopp"....
Jag bara undrar?

Inläggav H-G Branzell » sön 26 maj 2013, 14:19

Jag bara undrar? skrev:http://www.enea.it/en/events/lithiumapp/3rd-int-symposium

Från Kullanders föreläsning: 2.Ca 10 % koppar bekräftas, även 10 % järn och strax under procent litium

Rapporten som skall få Ekström att äta hatt då han inte förstått mina "vinkar"

THE NATURE
OF
THE CHEMONUCLEAR TRANSITION

"kattkeramiken" den smälte.....

Din länk handlar om varm fusion, inte kall: http://en.wikipedia.org/wiki/DEMO

"DEMO (DEMOnstration Power Plant) is a proposed nuclear fusion power plant that is intended to build upon the expected success of the ITER experimental nuclear fusion reactor. The objectives of DEMO are usually understood to lie somewhere between those of ITER and a "first of a kind" commercial station. While there is no clear international consensus on exact parameters or scope, the following parameters are often used as a baseline for design studies: Whereas ITER's goal is to produce 500 megawatts of fusion power for at least 500 seconds, the goal of DEMO will be to produce at least four times that much fusion power on a continual basis. Moreover, while ITER's goal is to produce 10 times as much power as is required for breakeven, DEMO's goal is to produce 25 times as much power. DEMO's 2 to 4 gigawatts of thermal output will be on the scale of a modern electric power plant.[1] Also notably, DEMO is intended to be the first fusion reactor to generate electrical power. Earlier experiments, such as ITER, merely dissipate the thermal power they produce into the atmosphere as steam."
H-G Branzell

Inläggav H-G Branzell » sön 26 maj 2013, 14:25

Jag bara undrar? skrev:Nu har vi snart ännu en "myndighet" som "jävförklaras pga LENR

http://www.enea.it/en :lol:

Det är ingen nyhet att ENEA intresserar sig för kall fusion. Den här boken på över 217 sidor har vi sett förr:
http://www.enea.it/en/publications/volu ... _Italy.pdf
H-G Branzell

Inläggav Jag bara undrar? » sön 26 maj 2013, 14:28

H-G: Du kanske skall läsa lite till så att förstår......
Starka ekonomiska/politiska särintressen kan inte stoppa en fungerande e-cat ifall människor är medvetna om att att den fungerar! Det är "skeptikerns" uppdrag att sprida nödvändig osäkerhet för att möjliggöra ett "kattstopp"....
Jag bara undrar?

Inläggav Jag bara undrar? » sön 26 maj 2013, 14:46

Är du verkligen så ful H-G att du inte hänvisar till "min länk" utan till något helt annat i dit svar.....

Här nämner man varken KALL eller VARM och det var det jag länkade till...

"The research and interest on liquid metals has had a rapid growth in the fusion community in the last years. The purpose of this symposium is to bring together scientists and engineers actively engaged in research on lithium applications for fusion devices so that recent progress and issues can be discussed in an open forum for the eventual development of attractive fusion reactors. Since this year, the Scientific Committee has decided to open the Symposium also to the discussion and contributions on all liquid metals that could be possible candidates as plasma facing components for DEMO".

Hänger du inte med din tid.....

Nu får du skylla dig själv, men du skall få något att grunna på: 7 eller 8

(jag är lite osäker och har ej tillgång till rapporten just nu men det är 7 eller 8, möjligtvis bägge)
Jag bara undrar?

Inläggav Snobben » sön 26 maj 2013, 14:57

Peter Ekström skrev:
Snobben skrev:...
De som har testat kommer heller aldrig låta sig övertygas om något annat än att deras mätningars nogranhet befinner sig inom felmarginalen...
...

Felmarginalen är kanske OK. Problemet är att man inte kollat om Rossi fuskat. Åtminstone är det inte dokumenterat i rapporten.

Där känner jag att det inte bör vara någon oöverstiglig uppgift att kontrollera de tre hålen i väggen och eventuell dold el dragen genom bordsben, även om nu dessa kontroller inte finns beskrivna har jag mycket svårt att se fem testare under hundra timmar undgå att tänka så. Om sedan mätningarna är korrekt uförda, ja vad ska man tro? Dessutom har jag fått min intuition bekräftad via förstahandsinformation....
Felet med vår värld är att de som trodde sig vara smarta uppenbarligen är dummare än de dumma...
Snobben

Inläggav Peter Ekström » sön 26 maj 2013, 16:40

Snobben skrev:Där känner jag att det inte bör vara någon oöverstiglig uppgift att kontrollera de tre hålen i väggen och eventuell dold el dragen genom bordsben, även om nu dessa kontroller inte finns beskrivna har jag mycket svårt att se fem testare under hundra timmar undgå att tänka så. Om sedan mätningarna är korrekt uförda, ja vad ska man tro? Dessutom har jag fått min intuition bekräftad via förstahandsinformation....

Det som inte är dokumenterat i rapporten finns inte. Då får hela gänget skriva ett Addendum.
"All it takes is faith, trust and... just at little bit of pixe-dust" (Peter Pan)
Peter Ekström

Inläggav Snobben » sön 26 maj 2013, 16:54

Peter Ekström skrev:
Snobben skrev:Där känner jag att det inte bör vara någon oöverstiglig uppgift att kontrollera de tre hålen i väggen och eventuell dold el dragen genom bordsben, även om nu dessa kontroller inte finns beskrivna har jag mycket svårt att se fem testare under hundra timmar undgå att tänka så. Om sedan mätningarna är korrekt uförda, ja vad ska man tro? Dessutom har jag fått min intuition bekräftad via förstahandsinformation....

Det som inte är dokumenterat i rapporten finns inte. Då får hela gänget skriva ett Addendum.

Jo men, om du med egna ögon fick se apparatusen och övertygats om att den fungerade, skulle gänget då ändå behöva göra ett addendum innan verkligheten gick upp för dig? Det känns som att mycket principer är inblandade i ditt resonemang. Ungefär som att jorden inte skulle vara rund bara för att det inte documenterats korrekt i en rapport... Nu är ju inte detta test menat att vara ett bevis utan en indikation. Mycket kontroller mot fusk är utförda, så indikationen är tillräckligt god för att det ska vara värt att gå vidare. Egentligen är detta test inget att diskutera, när författarna själva inte ser det som ett bevis kan inte jag heller göra så...
Felet med vår värld är att de som trodde sig vara smarta uppenbarligen är dummare än de dumma...
Snobben

Inläggav DNI » sön 26 maj 2013, 17:41

Snobben skrev:
Peter Ekström skrev:

Jo men, om du med egna ögon fick se apparatusen och övertygats om att den fungerade, skulle gänget då ändå behöva göra ett addendum innan verkligheten gick upp för dig? Det känns som att mycket principer är inblandade i ditt resonemang. Ungefär som att jorden inte skulle vara rund bara för att det inte documenterats korrekt i en rapport... Nu är ju inte detta test menat att vara ett bevis utan en indikation. Mycket kontroller mot fusk är utförda, så indikationen är tillräckligt god för att det ska vara värt att gå vidare. Egentligen är detta test inget att diskutera, när författarna själva inte ser det som ett bevis kan inte jag heller göra så...

Verkar som du har nyktrat till Snobben :-)
Nu ger jag e-cat 0 %
DNI

FöregåendeNästa

Återgå till Allmän diskussion