Det oberoende testet av E-Cat HT: Den fungerar!

Här diskuterar vi allt om energikatalysatorn!

Re: Det oberoende testet av E-Cat HT: Den fungerar!

Inläggav ego » fre 24 maj 2013, 12:20

Snobben skrev:
Gunnar Lindberg skrev:Inte alls förbisett men alla hukar av rädsla för att bli påhoppade av Snobben. Krossade under hans fotsula. :lol:

De flesta måste man placera där, det är inte så vanligt att någon till synes frivilligt lägger sig där Gunnar, hur mår du, behöver du tala ut? Glöm inte att jag är en oauktoriserad pyskolog av första graden... :)

Då känns det viktig för mig att fylla på med lite psykologiska "fakta" kring våra förnekares personlighet. Mästaren inom detta område är såklart CG Jung. Efter en mycket noggrann utvärdring av Peter, HG och Gunars sammanlagt 5757 inlägg så är min analys statistiskt säkerställd. Vi har att göra med några av de mest förhärdade ISTJ typerna i världshistorien.

ISTJ(Peter/HG/Gunnar) - den pliktskyldiga "kontrollanten"
Motto: "någon måste hålla ett öga på saker och ting"

Styrkor
Ansvarskännande, pålitliga, samvetsgranna och punktliga. Tar hand om fakta och detaljer på ett ytterst noggrant sätt. Ingenting förbises
Djupt rotade i analys och logik som baseras på reella fakta och detaljer.
Gillar stabilitet, ordning, struktur och förutsägbara förhållanden
Värdesätter människor som arbetar effektivt enligt reglerna.
Tar beslut utifrån erfarenhet och kännedom om fakta.

Problem
Benägna att felbedöma poteniellt värdefulla bidrag från människor som är mindre strikta och inte så jordnära...
För stor tonvikt på att bevara status quo, kan hindra innovation och kreativitet. Gillar inte överraskningar.
Förbiser helhet och långsiktigt perspektiv till förmån för de dagliga detaljerna.

Just fakta och detaljar(S) är det som dominerar en ISTJ. Det innebär automatiskt att intuition(N) hamnar som den svagaste
länken. Det är troligt att ISTJ(Peter/HG/Gunnar) känner sig begränsad och pessimisktisk när denne uppmanas använda sin fantasi, lösa nya problem och
förutse framtida möjligheter. Ser endast problem och hinder... Kan agera ofokuserat och förvirrat hemfalla åt rena påhitt eller
överväldigas av fantasier som saknar förankring i det verkliga livet.
(tex. konspirationsteorier och omöjliga bedrägerier)
“First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, and then you win.” - Mahatma Gandhi
"Never underestimate the power of denial" - Ricki Fitts (American Beauty) ................ P(Rossis katt)==1
ego

Inläggav ego » fre 24 maj 2013, 12:36

Jag bara undrar? skrev:Låter trevligt Snobben....

Vila nu upp dig inför nästa vecka....

Själv är jag så DUM att jag kommer att ha 50 skäl att idiotförklara mig själv imorgon när det börjar göra ont........

Trevlig helg allihopa!

miles? coolt!!!

Själv har jag en trilskande vad som oroar mig inför nästa helg. Mycket rullning på varma PET-flaskor...
“First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, and then you win.” - Mahatma Gandhi
"Never underestimate the power of denial" - Ricki Fitts (American Beauty) ................ P(Rossis katt)==1
ego

Inläggav Snobben » fre 24 maj 2013, 12:53

Själv är jag så DUM att jag kommer att ha 50 skäl att idiotförklara mig själv imorgon när det börjar göra ont........

Trevlig helg allihopa!

Ska du pierca något intimorgan ;)
Felet med vår värld är att de som trodde sig vara smarta uppenbarligen är dummare än de dumma...
Snobben

Inläggav Snobben » fre 24 maj 2013, 12:58

ego skrev:
Snobben skrev:
Gunnar Lindberg skrev:Inte alls förbisett men alla hukar av rädsla för att bli påhoppade av Snobben. Krossade under hans fotsula. :lol:

De flesta måste man placera där, det är inte så vanligt att någon till synes frivilligt lägger sig där Gunnar, hur mår du, behöver du tala ut? Glöm inte att jag är en oauktoriserad pyskolog av första graden... :)

Då känns det viktig för mig att fylla på med lite psykologiska "fakta" kring våra förnekares personlighet. Mästaren inom detta område är såklart CG Jung. Efter en mycket noggrann utvärdring av Peter, HG och Gunars sammanlagt 5757 inlägg så är min analys statistiskt säkerställd. Vi har att göra med några av de mest förhärdade ISTJ typerna i världshistorien.

ISTJ(Peter/HG/Gunnar) - den pliktskyldiga "kontrollanten"
Motto: "någon måste hålla ett öga på saker och ting"

Styrkor
Ansvarskännande, pålitliga, samvetsgranna och punktliga. Tar hand om fakta och detaljer på ett ytterst noggrant sätt. Ingenting förbises
Djupt rotade i analys och logik som baseras på reella fakta och detaljer.
Gillar stabilitet, ordning, struktur och förutsägbara förhållanden
Värdesätter människor som arbetar effektivt enligt reglerna.
Tar beslut utifrån erfarenhet och kännedom om fakta.

Problem
Benägna att felbedöma poteniellt värdefulla bidrag från människor som är mindre strikta och inte så jordnära...
För stor tonvikt på att bevara status quo, kan hindra innovation och kreativitet. Gillar inte överraskningar.
Förbiser helhet och långsiktigt perspektiv till förmån för de dagliga detaljerna.

Just fakta och detaljar(S) är det som dominerar en ISTJ. Det innebär automatiskt att intuition(N) hamnar som den svagaste
länken. Det är troligt att ISTJ(Peter/HG/Gunnar) känner sig begränsad och pessimisktisk när denne uppmanas använda sin fantasi, lösa nya problem och
förutse framtida möjligheter. Ser endast problem och hinder... Kan agera ofokuserat och förvirrat hemfalla åt rena påhitt eller
överväldigas av fantasier som saknar förankring i det verkliga livet.
(tex. konspirationsteorier och omöjliga bedrägerier)

Kul samanfattning av en situation tagen ur verkligheten i verkligheten :D
Felet med vår värld är att de som trodde sig vara smarta uppenbarligen är dummare än de dumma...
Snobben

Inläggav Snobben » fre 24 maj 2013, 12:59

Snobben skrev:

Trevlig helg allihopa!

Ska du pierca något intimorgan ;)

Skoja bara,trevlig helg... :D
Snobben

Inläggav bjogen » fre 24 maj 2013, 14:17

Puh, att ni orkar skriva så mycket som ni gör.... Kollade grovt; snobben, du har gjort storleksordningen 120 inlägg den här veckan! Du närmar dig PE:s tempo!
bjogen

Inläggav H-G Branzell » fre 24 maj 2013, 18:16

.
DEN RANDIGA KATTEN

I rapporten visar man även resultat från november 2012, medan de experiment som våra vikingar bevistade ägde rum i december. Dessa resultat bör därför inte betraktas som den del av tredjepartsrapporten, men vi kan väl alltid titta på vad som erbjuds. Figur 1 är en bild på en överhettad katt och man kan se ljusa ränder mot en mörkare bakgrund längs katten. Man framför nu följande resonemang:

"By dividing the circumference of the base of the cylinder
by the number of coils, one may infer that the 16 resistor coils in this device were laid out at a
distance of 2.17 cm. one from the other. And, by comparing the distance between darker stripes
and the distance between coils, one may reach the conclusion that the lower temperatures picked up
by the thermal camera nicely match the areas overlying the resistor coils. In other words, the
temperature dips visible in the diagram are actually shadows of the resistor coils, projected on
the camera lens by a source of energy located further inside the device, and of higher intensity
as compared to the energy emitted by the coils themselves."

Man säger att eftersom avståndet mellan de mörka linjerna överensstämmer med delningen mellan värmespiralerna så måste dessa ligga under de mörka linjerna och att den höga temperaturen i de ljusa linjerna därför kommer från värmen som alstras i "reaktorn".

Vad jag förstår kan man lika gärna säga att avståndet mellan linjerna överensstämmer med delningen mellan värmespiralerna och därför är det troligare att det är dessa som motsvarar de varmare linjerna. Troligare är det därför att nickel + väte inte = sant :!:
Med vänner som Rossi behöver LENR inga skeptiker.
H-G Branzell

Inläggav ego » fre 24 maj 2013, 18:52

H-G Branzell skrev:Vad jag förstår kan man lika gärna säga att avståndet mellan linjerna överensstämmer med delningen mellan värmespiralerna och därför är det troligare att det är dessa som motsvarar de varmare linjerna. Troligare är det därför att nickel + väte inte = sant :!:

Som sagt; här silar vi mygg och sväljer elefanter...
ego

Inläggav Bertil.Nilsson » fre 24 maj 2013, 21:11

H-G Branzell skrev:.....
Vad jag förstår kan man lika gärna säga att avståndet mellan linjerna överensstämmer med delningen mellan värmespiralerna och därför är det troligare att det är dessa som motsvarar de varmare linjerna. Troligare är det därför att nickel + väte inte = sant :!:

Sant, bortsett ifrån att de som var där förmodligen sett resistanserna i arbete vid ett flertal tillfällen och därför kan antas avgöra vad som är vad.
Indikationerna att katten fungerar är alldeles för osäkra för att ha någon tyngd. Tyvärr.
Bertil.Nilsson

Inläggav painkiler » fre 24 maj 2013, 22:29

Bertil.Nilsson skrev:
H-G Branzell skrev:.....

Sant, bortsett ifrån att de som var där förmodligen sett resistanserna i arbete vid ett flertal tillfällen och därför kan antas avgöra vad som är vad.

Var väl därför majoriten av dom inte fick vara med när katten startades.
Rossi har fått folk att tro att han löst världens energiproblem med en vanlig vattenkokare=)..
painkiler

FöregåendeNästa

Återgå till Allmän diskussion