När det gäller hydrinos så resonerar jag ofta ifrån olika håll, som ni sett här på
forumet, men också ibland när jag sitter med en wiskey och filosoferar med någon kamrat.
(Vänder på hatten)
H-G Branzell skrev:Mörk materia heter det väl? Nej, den kan inte vara hydrinos så som Mills påstår. Då skulle gravitationen klumpa ihop hydrinosarna tillsammans med väte och annat krafs och bilda solar eller svarta hål. Puts väck med hydrinosarna och den svarta materian!
Som sagt var, detta är bra invändningar. Men notera
1. solar är betår av plasma, där bör inte hydrinos finnas.
2. plasma som avsvalnar i e.g. supernova svalnar inte till hydrinos.
3. Jordar planeter och dyligt består mest supernove matrial vad jag förstår
4. residual hydrinos skall enligt populär förklaringsmodell vara så lätt att den hamnar högst upp
i atmosfären och lämnar den till slut.
Med de miljarder år som gått så måste hydrinos då finnas i zoner som inte klumpat ihop sig av olika anledningar. Är det så?
Vi har ju kartor över var mörk materia borde finnas. Korrelerar de med zoner och med sådan täthet att ihopklumpning inte hunnit
ske om man beaktar universums ålder. D.v.s. om det bestod av hydrinos så kan vi ju testa detta påstående med t.ex. simuleringar
och jämföra med de mätdata vi har.
(Vänder på hatten)
Mills gör vidlyftiga påståenden om vad han kan åstakomma, han har hållit på i 20 år, och vi har ytterst dåliga bevis på hydrinos existens
detta talar ju för att han jagar spöken. Antigen vet han något som vi inte vet. T.ex. att han undanhåller resultat och medvetet tonar ner
resultaten av sin forskning, eller så har vi ett exempel på en gigantisk felfokusering och resursslöseri. Karln borde ju klägga allt sitt focus på
att populärisera sina teorier, t.ex. föreläsa, publisera sin bok på riktigt, gå in i diskussion. Om han har rätt så skulle ju den samlade vetenskapliga
samfundet ta tag i hans teorier och skapa en revolution av vår förståelse av universum.