LENR-teori

Här diskuterar vi allt om energikatalysatorn!

Re: LENR-teori

Inläggav Jesus » ons 23 okt 2013, 07:09

ChristerNylander skrev:
H-G Branzell skrev:Christer, nu har du skrivit i nattmössan igen. ;)

Om Mike Mckubre har ett fungerande LENR-experiment, varför tar han inte patent på det eller visar upp det för världen så att andra kan upprepa det?
(Att upprepa ett experiment tio gånger med spridda resultat och en eller två gånger få lite överskottsenergi kallar jag inte för ett lyckat experiment.)

Du har hela tiden fel. Kanske du blundar och håller för öronen? Men du kanske inte tittade på videon.
Vid tiden 2:36 min, visar han upp sitt experiment i nån termokonstant-låda. Upprepar:
http://www.youtube.com/watch?v=hjTl-ii-Fao&list=PLBP4D0osLYnnqn_XtIX8MtMfc8oSL1K1P&index=39

Christer

Vilken tur att vi nu har Internet och Youtube som kan bekräfta all "ny" fysik! Nu kan vi äntligen slänga alla gamla tråkiga läroböcker med trista mossiga gamla vedertagna begrepp, lagar och teorier. :roll:
Jesus

Inläggav bjogen » ons 23 okt 2013, 11:38

Peter Ekström skrev:
Det är lite intressant om Elforsk dels har en egen syn på LENR och dessutom betalar för tester. Så bra, då vet ju testarna vad dom skall komma fram till! Som läkemedelstester! :lol:

Peter Ekström - tror du på fullaste allvar det du skriver? Menar du verkligen att du tror att Elforsk skulle "justera" sina testresultat (de som de finansierar) endast för att de har skrivit om detta fenomen i sin tidning? Om inte - varför skriver du så där?

Min ytterst ödmjuka önskan till oss alla: Visst kan vi hjälpas åt att höja diskussionsnivån från sandlådenivån. Oavsett vår tro kring den aktuella frågan.

My few cents.
bjogen

Inläggav Gunnar Lindberg » ons 23 okt 2013, 12:12

Det är knepigt med Elforsk. De ser endast myntets ena sida. Håller inte isär fakta och overifierade utsagor. Bemöter påpekanden om fuskmöjligheter med tillförd energi men ser helt bort från fusk med avgiven energi. Har aldrig hört talas om ångtricket. Inte ett ljud om Rossis industriella komplex gömt någonstans i ödemarken. Ingenting om Rossis blogg där han numera inte alls är lika tvärsäker på utfallet av kommande tester. Han lovar ingenting längre. Garanterat sex gånger inmatat energi ut är numera historia. En anpassning till kommande rättsprocesser?
Follow the money
Gunnar Lindberg

Inläggav thermal » ons 23 okt 2013, 18:18

Gunnar Lindberg skrev:Det är knepigt med Elforsk. De ser endast myntets ena sida. Håller inte isär fakta och overifierade utsagor. Bemöter påpekanden om fuskmöjligheter med tillförd energi men ser helt bort från fusk med avgiven energi. Har aldrig hört talas om ångtricket. Inte ett ljud om Rossis industriella komplex gömt någonstans i ödemarken. Ingenting om Rossis blogg där han numera inte alls är lika tvärsäker på utfallet av kommande tester. Han lovar ingenting längre. Garanterat sex gånger inmatat energi ut är numera historia. En anpassning till kommande rättsprocesser?

Ångtricket? Är det det här dokumentetr du refererar till?
http://fragelada.fysik.org/resurser/col ... krivit.pdf

Snyggt och redigt skriven. Författaren har även visat att han behärskar den ideala gaslagen. Ett litet problem i sammanhanget är att mättad vattenånga inte är en ideal gas. I dettta fall är approximationen bra men för att undvika dylika potentiella problem använder sig termiska ingenjörer av ångtabeller.

Det stora problemet är att all värmeavgivning till omgivningen totalt har försummats. Redan efter någon meter i slangen så försvinner den påstådda överskottseffekten och det utan att ta hänsyn till själva reaktorn som har en ganska stor yta. Och, visst kan jag visa detta med en serie av ekvationer men varför inte utnyttja de resurser som finns på internet. Här tex:
http://www.thermal-wizard.com/tmwiz/con ... linder.htm

Ångtricket? Har du något annat att komma med? Annars slår ditt raljerande tillbaka på dig själv.
thermal

Inläggav Gunnar Lindberg » ons 23 okt 2013, 19:06

thermal skrev:
Gunnar Lindberg skrev:Det är knepigt med Elforsk. De ser endast myntets ena sida. Håller inte isär fakta och overifierade utsagor. Bemöter påpekanden om fuskmöjligheter med tillförd energi men ser helt bort från fusk med avgiven energi. Har aldrig hört talas om ångtricket. Inte ett ljud om Rossis industriella komplex gömt någonstans i ödemarken. Ingenting om Rossis blogg där han numera inte alls är lika tvärsäker på utfallet av kommande tester. Han lovar ingenting längre. Garanterat sex gånger inmatat energi ut är numera historia. En anpassning till kommande rättsprocesser?

Snyggt och redigt skriven. Författaren har även visat att han behärskar den ideala gaslagen. Ett litet problem i sammanhanget är att mättad vattenånga inte är en ideal gas. I dettta fall är approximationen bra men för att undvika dylika potentiella problem använder sig termiska ingenjörer av ångtabeller.

Det stora problemet är att all värmeavgivning till omgivningen totalt har försummats. Redan efter någon meter i slangen så försvinner den påstådda överskottseffekten och det utan att ta hänsyn till själva reaktorn som har en ganska stor yta. Och, visst kan jag visa detta med en serie av ekvationer men varför inte utnyttja de resurser som finns på internet. Här tex:

Ångtricket? Har du något annat att komma med? Annars slår ditt raljerande tillbaka på dig själv.

Thermal, jag vet inte vad som får dig att uppfatta mitt inlägg som raljant. Rossi har många gånger påstått att han producerar ånga, hänvisar till indirekta indikationer, men har har aldrig visat upp ånga motsvarande en enda kilowatt. Om någon raljerar så är det Rossi på sin blogg. Vad sägs om Rossi Effect? Vet du någon som har verifierat den automatiska fabriken som utan hans hjälp bygger fungerande katter?

Du undrar om jag inte har något annat att komma med än ångtricket. Nog innehöll väl mitt inlägg om Elforsk (ovan) mer än påpekandet om ångtricket? Dessutom finns det ingen anledning att spekulera om på vilket sätt Rossi lurar sin publik. Det blir en lek med teorier som inte kan prövas eftersom Rossi inte tillåter det. Vem kräver av illusionisten att han skall visa hur man sågar itu och fogar samman en dam utan att skada henne?
Follow the money
Gunnar Lindberg

Inläggav thermal » ons 23 okt 2013, 20:39

Gunnar Lindberg skrev:
thermal skrev:

Thermal, jag vet inte vad som får dig att uppfatta mitt inlägg som raljant. Rossi har många gånger påstått att han producerar ånga, hänvisar till indirekta indikationer, men har har aldrig visat upp ånga motsvarande en enda kilowatt. Om någon raljerar så är det Rossi på sin blogg. Vad sägs om Rossi Effect? Vet du någon som har verifierat den automatiska fabriken som utan hans hjälp bygger fungerande katter?

Du undrar om jag inte har något annat att komma med än ångtricket. Nog innehöll väl mitt inlägg om Elforsk (ovan) mer än påpekandet om ångtricket? Dessutom finns det ingen anledning att spekulera om på vilket sätt Rossi lurar sin publik. Det blir en lek med teorier som inte kan prövas eftersom Rossi inte tillåter det. Vem kräver av illusionisten att han skall visa hur man sågar itu och fogar samman en dam utan att skada henne?

Nu handlade mitt inlägg specifikt om det som du kallar ångtricket. Har du någon fog för att kalla det för ett trick förutom det document som jag hänvisade till? Om inte så är det en anklagelse för fusk utan skymten till bevis.
thermal

Inläggav Gunnar Lindberg » ons 23 okt 2013, 21:12

thermal skrev:
Nu handlade mitt inlägg specifikt om det som du kallar ångtricket. Har du någon fog för att kalla det för ett trick förutom det document som jag hänvisade till? Om inte så är det en anklagelse för fusk utan skymten till bevis.

Thermal, du har så svårt att ta till dig att Rossi aldrig har visat upp den ånga som han säger sig framställa med vattenvärmarna. Varför skulle någon behöva bevisa att Rossi fuskar? Illusionister lämnar inga sådana öppningar. Hur bevisar publiken att damer inte sågas itu?
När jag påstår att Rossi fuskar så bygger det på hela hans agerande under snart tre år. Alla som har följt honom borde veta vad jag talar om.
Bevisbördan lämnar vi till juridiken. Rossi kan stämma de som säger att han fuska för förtal. Det har han hotat att göra men sedan (rådd av sina advokater?) tagit tillbaka. Kan det bero på att han själv skulle bli tvungen att bevisa att han inte ljuger?
Follow the money
Gunnar Lindberg

Inläggav thermal » ons 23 okt 2013, 22:03

Gunnar Lindberg skrev:
thermal skrev:

Thermal, du har så svårt att ta till dig att Rossi aldrig har visat upp den ånga som han säger sig framställa med vattenvärmarna. Varför skulle någon behöva bevisa att Rossi fuskar? Illusionister lämnar inga sådana öppningar. Hur bevisar publiken att damer inte sågas itu?
När jag påstår att Rossi fuskar så bygger det på hela hans agerande under snart tre år. Alla som har följt honom borde veta vad jag talar om.
Bevisbördan lämnar vi till juridiken. Rossi kan stämma de som säger att han fuska för förtal. Det har han hotat att göra men sedan (rådd av sina advokater?) tagit tillbaka. Kan det bero på att han själv skulle bli tvungen att bevisa att han inte ljuger?

Du påstår en massa saker, förmodligren av övertygelse. Jag efterlyser fakta för det du kallar ångtricket.
thermal

Inläggav painkiler » ons 23 okt 2013, 23:10

thermal skrev:
Gunnar Lindberg skrev:
thermal skrev:

Du påstår en massa saker, förmodligren av övertygelse. Jag efterlyser fakta för det du kallar ångtricket.

det finns omnämt i många trådar här det är bara att läsa dig less, det är nästan humor hur Rossi lyckas lura folk med sina taffliga metoder, men när människor vill tro nåt så är det tydligen inget som kan stoppa dom.
Rossi har fått folk att tro att han löst världens energiproblem med en vanlig vattenkokare=)..
painkiler

Inläggav Gunnar Lindberg » ons 23 okt 2013, 23:29

thermal skrev:
Gunnar Lindberg skrev:
thermal skrev:

Thermal, du ber om fakta som bevisar att ångan som ingen har sett inte finns. Tänk en gång till!
Follow the money
Gunnar Lindberg

FöregåendeNästa

Återgå till Allmän diskussion