Ny test av energikatalysatorn?

Här diskuterar vi allt om energikatalysatorn!

Ny test av energikatalysatorn?

Inläggav Roger Åstrand » ons 20 apr 2011, 10:18

I ett inlägg på Andrea Rossis blog skriver han såhär:

"I must correct you: the test they made had a well controlled flux. Anyway: you will have very soon a report about the same test repeated, with the flow controlled in an “idiot-proof” system…you’ll see, stay in touch.
Warm regards,
A.R."

Är det möjligt att fysikerna Sven Kullander och Hanno Essén kanske redan har fått tillgång till maskinen?
Varför skriver Andrea i så fall att han litar fullkomligt på dom? Om det ska demonstreras i samband med att fabriken startas upp så är ju patent klar och teorin förklarad, inga hemligheter m.a.o.

Se inlägget här:
http://www.journal-of-nuclear-physics.c ... 3#comments
Roger Åstrand
Webbplatsadministratör

Re: Ny test av energikatalysatorn?

Inläggav Algot » lör 23 apr 2011, 09:55

Jag har ett problem med Hanno Essén, han är en ivrig klimatalarmist. Om jag inte har fel för mig så nominerade han stockholmsinitiativet till årets förvillare och även Annika Dahlqvist. Deras "pris" känns inte riktigt genomtänkt och jag hade aldrig i mitt liv gett någon där fullständig insyn i något så revolutionerande.

Nog för att oljan släpper ut mängder av föroreningar och har monopol på våra liv.

Vetenskapen säger att det har varit varmare förut i Sverige, all vetenskap punkt. Hur kan man då utse en organisation som påpekar detta oomkullrunkeliga faktum till årets förvillare?
Algot

Inläggav TM » lör 30 apr 2011, 14:22

Det finns nu flera nyheter på rossiportal.com, dock bara på italienska.
TM

Inläggav Jorgen_CAB » lör 30 apr 2011, 18:19

Algot skrev:Vetenskapen säger att det har varit varmare förut i Sverige, all vetenskap punkt. Hur kan man då utse en organisation som påpekar detta oomkullrunkeliga faktum till årets förvillare?

Kanske för att det är förvillande... att människan har stor inverkan på naturen är mer än klart det också. Det faktum att det har varigt mycket varmare på jorden tidigare har knappast med saken att göra. Det är också utan tvekan så att vi idag påverkar klimatet och snabbar på uppvärmningen av jorden, däremot så betyder det inte att det blir katastrof för planeten, men definitivt problem för vissa människor och djur i vissa geografiska områden på planeten.

Oavsett vad så kommer denna tekniken att göra hela denna diskussionen totalt meningslös.
Jorgen_CAB

Inläggav Gunnar Lindberg » mån 02 maj 2011, 08:18

"Ny Teknik medverkade nyligen vid två nya test av den italienska energikatalysatorn och bidrog med noggrannare mätningar för att minska möjliga felkällor".

Se http://www.nyteknik.se/nyheter/energi_m ... 166451.ece :)
Follow the money
Gunnar Lindberg

Inläggav Roger Åstrand » mån 02 maj 2011, 08:42

Gunnar Lindberg skrev:"Ny Teknik medverkade nyligen vid två nya test av den italienska energikatalysatorn och bidrog med noggrannare mätningar för att minska möjliga felkällor".

Se http://www.nyteknik.se/nyheter/energi_m ... 166451.ece :)

Nu blev det just ännu svårare att förklara för alla skeptiker :D
Roger Åstrand
Webbplatsadministratör

Inläggav Jorgen_CAB » mån 02 maj 2011, 09:11

Det senaste testet undanröjer ganska många frågetecken... dock kommer de fundamentalistiska skeptikerna att fortsätta hävda bluff. Det sista klämtningarna blir nog att alla inblandade är med på bluffen, inklusive Mats Lewan... ;-)

Själv är jag inte kompetent nog att avgöra om detta testet är bra nog... men jag tycker att Mats verkar ha gjort allt som står i hans makt om att vara övertygande om att det inte är en bluff. Min övertygelse steg i alla fall ett par grader.
Jorgen_CAB

Inläggav nysan » mån 02 maj 2011, 09:32

Det första jag skulle göra, vilket ingen gjort hittils är att göra en FFT med bredbands oscilliskop på de elektriska ledningarna in i e-cat.
Alla kommersiella effektmätare har en övre frekvensgräns där de inte längre mäter. Detta borde uteslutas då det vore det enklaste och mest troliga bedrägeriet från deras sida. Gör detta samtidigt som en flödesmätning, annars faller de sk. black box verifieringarna platt.

Om de byggt PSU:et själva är det inte osannorlikt att det självsvänger vid höga frekvenser, kanske utan Rossis vetskap.

Jag efterfrågar(vid samma tillfälle givetvis) och av sk. oberoende kompetenta personer(Gärna om de inte känner varandra):
1. Bredbansmätning av spänning/ström på elektriska ledningar.
2. Kemisk analys av in-vatten och ut-vatten.
3. Flödesmätning av in-vatten och ut-vatten.

/Nysan
nysan

Inläggav Jorgen_CAB » mån 02 maj 2011, 09:49

nysan skrev:Det första jag skulle göra, vilket ingen gjort hittils är att göra en FFT med bredbands oscilliskop på de elektriska ledningarna in i e-cat.
Alla kommersiella effektmätare har en övre frekvensgräns där de inte längre mäter. Detta borde uteslutas då det vore det enklaste och mest troliga bedrägeriet från deras sida. Gör detta samtidigt som en flödesmätning, annars faller de sk. black box verifieringarna platt.

Om de byggt PSU:et själva är det inte osannorlikt att det självsvänger vid höga frekvenser, kanske utan Rossis vetskap.

Jag efterfrågar(vid samma tillfälle givetvis) och av sk. oberoende kompetenta personer(Gärna om de inte känner varandra):
1. Bredbansmätning av spänning/ström på elektriska ledningar.
2. Kemisk analys av in-vatten och ut-vatten.
3. Flödesmätning av in-vatten och ut-vatten.

/Nysan

Kan inte kommentera hur troligt en bluff är genom att lura elmätarna (även om jag ser det som osannolikt efter alla dessa mätningar) men de två andra punkterna borde inte längre vara ett problem. Vore det inte också fruktansvärt farligt om du var Rossi om du bluffade på detta viset, hur vet du vilka instrument som personerna har med sig som tänker utföra testet?!?

Vattnet är rent destillerat vatten, det skall vara kontrollerat enligt tidigare rapporter. Mängden vatten mäts innan och efter körningen, så den totala vattenmängden har de koll på. Flödesmätningar är inte nödvändiga för att konstatera den höga effekt som man får ut.

Mätningarna är inte menade att vara precisa, bara att avgöra att det inte är en kemisk process.
Jorgen_CAB

Inläggav Roger Åstrand » mån 02 maj 2011, 12:34

Inte ens en trollkar bjuder in kritiker flera gånger i rad för att försöka avslöja tricket, nu anser jag att det är högst osannolikt att det är en bluff!
Varför skulle han bluffa? han tjänar inget på en bluff, bara om det kan leverera i oktober.
Ny Teknik passar på att syna energikatalysatorn när Andrea genomför sin tester, det är ca 190 st till som ska testas tills oktober, kanske kommer Ny Teknik att medverka fler gånger ;)
Roger Åstrand
Webbplatsadministratör

Nästa

Återgå till Allmän diskussion