Mats Lewans sammanställning av hur E-Cat funkar

Här diskuterar vi allt om energikatalysatorn!

Re: Mats Lewans sammanställning av hur E-Cat funkar

Inläggav Jesus » tor 10 mar 2016, 22:00

Du ska inte vara bitter sifferkoll. Det var fler än du som blev lurade. Kanske inte lika grundlurade.. Men ändå fullständigt blåsta, bedragna, fintade och lurade upp på läktaren. Ingen skam i det.. Eller? Mats har iaf. gjort sig en hacka.. Gläds med honom istället!
Jesus

Inläggav sifferkoll » tor 10 mar 2016, 23:29

Jesus skrev:Du ska inte vara bitter sifferkoll. Det var fler än du som blev lurade. Kanske inte lika grundlurade.. Men ändå fullständigt blåsta, bedragna, fintade och lurade upp på läktaren. Ingen skam i det.. Eller? Mats har iaf. gjort sig en hacka.. Gläds med honom istället!

Hehe. Tro mig. Jag gläds med honom och med dig med Jesus trots att du inte gjort någon hacka 8-) Du drivs ju inte av det världsliga utan av att sprida glädje och tro till dina medmänniskor. Och det gör du ju hela tiden :D Själv klagar jag inte heller. En liten hacka på oljeaffärerna har det ändå blivit, oavsett kattens betydelse. Så hittills ligger jag nog bättre till än de flesta andra på läktaren. Och det känns ju bra också att stoppa pengarna i munnen så att säga (hmm, låter bättre på engelska ;)
sifferkoll

Inläggav Peter Ekström » tor 10 mar 2016, 23:43

sifferkoll skrev:Och det känns ju bra också att stoppa pengarna i munnen så att säga (hmm, låter bättre på engelska ;)

Titta, Sifferkoll lyckades producera ett riktigt roligt skämt!
"All it takes is faith, trust and... just at little bit of pixe-dust" (Peter Pan)
Peter Ekström

Inläggav Peter Ekström » tor 10 mar 2016, 23:58

Peter Ekström skrev:
sifferkoll skrev:Och det känns ju bra också att stoppa pengarna i munnen så att säga (hmm, låter bättre på engelska ;)

Läste din sura uppkastning (vet du vad, det finns tabletter för det!):
http://www.sifferkoll.se/sifferkoll/

Förstår du inte engelska? Skulle "long and continuing pattern of premature proclamations" betyda
"obviously relates to 27 years of thourogh and deliberate miscrediting of everything and everyone related to cold fusion and LENR put into action mostly by the skin-in-the-game academic reasearch community spread by the corrupt presstitutes from the so called respected academic journals and borderline MSM like Nature and Popular Science."

Nä, EGO, nu får du tagga ner lite grann! :lol:

För övrigt tycker jag att IHs uttalande är utmärkt. Håller med om varenda bokstav. Men den vetenskapliga kommitteen håller en rätt låg profil!
"All it takes is faith, trust and... just at little bit of pixe-dust" (Peter Pan)
Peter Ekström

Inläggav sifferkoll » fre 11 mar 2016, 01:01

Peter Ekström skrev:
Förstår du inte engelska? Skulle "long and continuing pattern of premature proclamations" betyda
"obviously relates to 27 years of thourogh and deliberate miscrediting of everything and everyone related to cold fusion and LENR put into action mostly by the skin-in-the-game academic reasearch community spread by the corrupt presstitutes from the so called respected academic journals and borderline MSM like Nature and Popular Science."

Jodå, bättre än dig uppenbarligen. Själv är jag rätt nöjd med mitt förtydligande faktiskt. 8-)

Långt; 27 år är rätt långt tycker jag. Pågående; ja det får man nog säga. Mönstret; är tydligt, allt sågas ofta genom personliga anklagelser av olika slag. Förutfattade; jajamen, den känner du till - du vet ju att det inte funkar, så varför bry sig om att ens mäta ... Proclamations; oftast anklagelser om bluff, eller okunskap, eller mätfel, eller ufon, eller stavfel, eller ...
sifferkoll

Inläggav H-G Branzell » fre 11 mar 2016, 07:55

Peter Ekström skrev:

Peter, förstår inte vad du finner för roligt i det. Om den engelska förebilden är denna:
http://www.urbandictionary.com/define.p ... r+mouth+is

så är det en pinsamt dålig översättning.
Med vänner som Rossi behöver LENR inga skeptiker.
H-G Branzell

Inläggav Peter Ekström » fre 11 mar 2016, 08:04

H-G Branzell skrev:Peter, förstår inte vad du finner för roligt i det. Om den engelska förebilden är denna:
http://www.urbandictionary.com/define.p ... r+mouth+is

så är det en pinsamt dålig översättning.

Den normala betydelsen är "Practice What You Preach; " Vi måste vara snälla mot sifferkoll nu. Han har det inte lätt!
Peter Ekström

Inläggav zyron » fre 11 mar 2016, 09:18

Hade ni alla betett er likadant och haft samma ton mellan varandra om ni fysiskt arbetade tillsammans? Det är helt otroligt hur ni kastar skit på varandra och för mig liknar detta mobbing (från alla håll och kanter) och ni kanske bör tänka på att det sitter människor av kött och blod på båda sidor av skärmarna. Vuxna människor som beter sig som osäkra mobbare på en skolgård är ju patetiskt att se vad ni än tror och tycker i sakfrågan.

Hur kan ni hålla på så här? Fyller det någon slags inte energidepå att häva ur sig det ena efter det andra om personers intellekt, förmåga och behov av medicinering? Jag fattar inte...
zyron

Inläggav KarlHenrik » lör 12 mar 2016, 15:04

zyron skrev:Hade ni alla betett er likadant och haft samma ton mellan varandra om ni fysiskt arbetade tillsammans? Det är helt otroligt hur ni kastar skit på varandra och för mig liknar detta mobbing (från alla håll och kanter) och ni kanske bör tänka på att det sitter människor av kött och blod på båda sidor av skärmarna. Vuxna människor som beter sig som osäkra mobbare på en skolgård är ju patetiskt att se vad ni än tror och tycker i sakfrågan.

Hur kan ni hålla på så här? Fyller det någon slags inte energidepå att häva ur sig det ena efter det andra om personers intellekt, förmåga och behov av medicinering? Jag fattar inte...

Du måste ju tänka på underhållningsvärdet!
Bild

Med vänlig hälsning
Karl-Henrik
;)
KarlHenrik

Inläggav Gunnar Lindberg » lör 12 mar 2016, 15:15

zyron skrev:Hade ni alla betett er likadant och haft samma ton mellan varandra om ni fysiskt arbetade tillsammans? Det är helt otroligt hur ni kastar skit på varandra och för mig liknar detta mobbing (från alla håll och kanter) och ni kanske bör tänka på att det sitter människor av kött och blod på båda sidor av skärmarna. Vuxna människor som beter sig som osäkra mobbare på en skolgård är ju patetiskt att se vad ni än tror och tycker i sakfrågan.

Det blir så när man sitter ensam, övergiven och misslyckad. Man kan liksom föra över en del av sin misär på de andra.

Edit. Din egen von oben attityd har kanske samma orsak?
Follow the money
Gunnar Lindberg

FöregåendeNästa

Återgå till Allmän diskussion