Kafferum

Här diskuterar vi allt om energikatalysatorn!

Re: Kafferum

Inläggav Björn » tor 15 nov 2018, 18:16

Hallå, här var det dött! Det ska bli intressant att se hur länge det dröjer innan någon läser detta.
Själv har jag tittat in här cirka en gång i veckan på sistone.
Har alla gett upp hoppet? Jag själv får sätta chansen att E-Cat fungerar till 50%, eftersom jag inte kan vara säker på att Mats Lewan och andra inte är med på en bluff.
Rossi ska tydligen demonstrera en "E-Cat SK" den 31 Januari 2019, som ska vara färdig för massproduktion, men det kommer tydligen inte vara ett oberoende test.
Det är väl bara att vänta och se om han får några nöjda kunder under 2019.
Chans att E-Cat fungerar: 50%
Björn

Inläggav Björn » fre 23 nov 2018, 20:15

Hallå.
Det har nu gått 8 dagar sedan jag gjorde ett inlägg här och det har blivit 58 visningar, så det är ju inte heldött här, såvida det inte är bara bottar förstås.
Har ni lagt märke till att det är väldigt mycket pseudovetenskap på e-catworld.com? Sådant som lockar tokar som till exempel Axil Axil och Bob Greenyer.
Björn

Inläggav H-G Branzell » lör 08 dec 2018, 12:51

Det var ett förskräckligt tjatande om adblockers.

Kan meddela att jag blivit bannlyst på LENR Forum.
Inte mycket att gråta över, bara tokstollar där.
Low Energy No Reactions!

GOD JUL! så småningom.
Med vänner som Rossi behöver LENR inga skeptiker.
H-G Branzell

Inläggav KarlHenrik » tis 11 dec 2018, 19:49

God Jul själva så småningom!
Själv har jag nog bara tittat in i detta forum varannan månad eller så för att kolla läget.

Angående Rossis presentation den 31 jan 2019 så kommer den antagligen mest att bestå av videomaterial troligen både filmat och live.
Presentationen kommer garanterat inte att övertyga några skeptiker då den inte ens är tänkt att göra detta.

Men om kunden ger sig till känna kanske det blir lite intressant. Men eftersom Rossi säljer och debiterar för värme som E-Caten producerar så kan ju Rossi underdebitera för värmen så blir kunden ju nöjd, så en nöjd kund bevisar ju heller ingenting, om det inte är så att kunden själv har fått mäta tillförd energi och avgiven värme. Att kunden kan mäta den värmeenergi han köper är ju självklart, men att kunden får mäta Rossis förbrukade elenergi är inte lika självklart.

Nåväl, det kan ju uppkomma lite andra frågeställningar på presentationen som vi kan diskutera här om någon så önskar.

mvh
Karl-Henrik
;)
KarlHenrik

Inläggav Björn » mån 24 dec 2018, 07:13

H-G Branzell skrev:Det var ett förskräckligt tjatande om adblockers.

Kan meddela att jag blivit bannlyst på LENR Forum.
Inte mycket att gråta över, bara tokstollar där.
Low Energy No Reactions!

GOD JUL! så småningom.

GOD JUL
Sitter i tomtedräkt och skriver :)
Vad gjorde du för att bli bannlyst?
Det är ett par år sedan jag kollade på LENR Forum och håller med om att det var mest tokstollar där.
Björn

Inläggav Björn » mån 24 dec 2018, 07:19

KarlHenrik skrev:God Jul själva så småningom!
Själv har jag nog bara tittat in i detta forum varannan månad eller så för att kolla läget.

Angående Rossis presentation den 31 jan 2019 så kommer den antagligen mest att bestå av videomaterial troligen både filmat och live.
Presentationen kommer garanterat inte att övertyga några skeptiker då den inte ens är tänkt att göra detta.

Men om kunden ger sig till känna kanske det blir lite intressant. Men eftersom Rossi säljer och debiterar för värme som E-Caten producerar så kan ju Rossi underdebitera för värmen så blir kunden ju nöjd, så en nöjd kund bevisar ju heller ingenting, om det inte är så att kunden själv har fått mäta tillförd energi och avgiven värme. Att kunden kan mäta den värmeenergi han köper är ju självklart, men att kunden får mäta Rossis förbrukade elenergi är inte lika självklart.

Nåväl, det kan ju uppkomma lite andra frågeställningar på presentationen som vi kan diskutera här om någon så önskar.

mvh
Karl-Henrik
;)

GOD JUL
Jag har för mej att Rossi sa att den första kunden inte skulle skulle ge sig till känna.
Trots det så tror jag att det kan bli intressant. Man borde kunna dra lite kvalificerade slutsatser bara genom att titta på E-Cat SK (var det 40 MW?), t.ex. om det ser ut att vara en seriös produkt.
Björn

Inläggav KarlHenrik » tis 25 dec 2018, 00:18

Jo kunden kommer nog att förbli anonym. 40 MW var den totala effekten kunden ämnar leasa. Det som finns nu hos kunden är en 27 kW SK som används för lokaluppvärmning. Det är väl inspelade videor från denna + någon labuppställning i Rossis lokaler av en liknande utrustning som blir själva presentationen skulle jag gissa.
Önskar även Gott Nytt ÅR !
mvh
Karl-Henrik
KarlHenrik

Inläggav H-G Branzell » ons 16 jan 2019, 11:33

THE MOMENT OF TRUTH?

https://animpossibleinvention.com/2019/ ... uary-31st/

För säkerhets skull går det inte att kommentera.
Det går bara att gilla.
Hur många som ogillar får vi inte veta.
Här ar i alla fall en.
Med vänner som Rossi behöver LENR inga skeptiker.
H-G Branzell

Föregående

Återgå till Allmän diskussion